• Sofia87

Ultragyn odenplan-HEMSK BM!!!

Min Bm förstörde typ hela mitt första "stora" UL! Jag borde ju bara glad och strunta i det för att allt va bra med vår lilla bebis och det känns dumt att låta någon förstöra det! Men jag förstår inte varför man inte kan vara lite trevlig, det dör man väll inte av. Behöver INTE va otrevlig iallefall.
    Efter varenda fråga jag ställde (frågade typ 2), så gav hon mig världens dummaste komentarer!! Som om jag va helt dum i huvudet.
    Det är väll f*n normalt att fråga lite när det är enns barn man kollar på.

Är det någon mer som varit med om samma sak där? Eller någon annan stanns?

• Svar på tråden Ultragyn odenplan-HEMSK BM!!!
  • Lever i väntan

Hej!
    Skall dit nästa vecka, hoppas jag slipper henne.
    Skall ha min man med mig och han tollererar INTE otrevliga människor speciellt inte om de är otrevliga mot mig (är rätt känslig nu). Så jag ser nästan fram emot att se honom ryta i ifall hon fäller kommentarer till mina "dumma" frågor.
    Man har, som du skriver, all rätt att ställ många "dumma" frågor när det handlar om ett nytt liv som växer i en.

Skit i henne och njut istället av att bebben mådde bra och att du snart skall bli mamma!

• Crazy Baby

Oj, vad tråkigt!

Jag har varit på UltraGyn några gånger och tycker att de är jättetrevliga och har rekommenderat massor att gå dit!

Hoppas att det bara är en BM som är sur och arg och de andra lika trevliga som den jag haft!

Vet hur trist det är med sura människor, vi hade en surtant på rutin UL på KS!

• Hjalla

Jag var också där och tyckte att barnmorskan var otrevlig. Kändes tråkigt - inte för att jag förväntade mig att hon skulle vara lika exalterade som vi var, men hon var ganska tvär och ville inte riktigt svara på frågor heller. Eller rättare sagt så fick hon mig att känna mig helt korkad när jag frågade nåt. Innan vi skulle gå frågade hon om vi hade några fler frågor, men jag och min sambo bara tittade på varandra och skakade på huvudet, för inte ville man undra mer saker när man blir helt idiotförklarad när hon ska svara. Låter som det kanske var samma människa som vi träffade? Nu har jag iofs typ glömt bort henne och kommer bara ihåg det lilla fantastiska livet. Hoppas du också kan känna så efter ett tag!

• SuperMumy

Har varit där ca 14g under båda grav och alla gånger utom en har jag träffat trevliga BM och läkare. Men den gången jag träffade surkärringen så klagade jag efteråt och fick en ny tid! Så prata med din BM eller direkt med Ultra Gyn och berätta hur missnöjd du är!

V.37 !
  • Sofia87

Ja, men okej om hon inte är lika exalterade som en själv! Men man behöver ju inte vara otrevlig, finns ju gränser.

Crazy baby- det finns säker jätte bra BM där, hade väll helt enkelt otur!

Men man blir ju så trött på att folk ska vara på det sättet. Hon får ju faktist sin lön och är inte där för sin egen skull. Och om hon nu inte kan säga något snällt, får hon väll vara tyst=S

• Sofia87

Ja jag tänkte ringa Ultragyn idag! Och även prata med min BM.

När du fick en ny tid, ringde du direkt till Ultragyn och klagade då?

• Esme

Vad tråkigt! Har varit på ultra Gyn flera gånger och har haft tur med våra bm men en del har varit lite "hårda" av sig. Det är så trist att det finns sådana människor. Det är ju en viktig stund och man vill ha all förståelse i världen när man ligger där och har frågor. Beklagar att din stora dag kändes förstörd men är glad över att allt var bra med din bebis! Hoppas du kan göra ett till UL längre fram med en bra barnmorska!

• Sofia87

Ja usch för sådana människor!

Tack, ja jag kanske får ett nytt UL nu snart eftersom jag inte är nöjd.

=D

• Triple Trouble

det brukar vara samma kvinna som gör de flesta av vad jag har sett... har varit där och gjort tre vul och sett folk gå in. var hon mörkhårig i 45 årsåldern?

har för mig att vi hade en trevlig sist vi var där, hoppas inte vi får någon otrevlig nu..

• Sofia87

Ja, mörkhåring och ganska kort. Namnet börjar på A.

• Sofia87

Pratade med min barnmorska idag, och hon sa att de frågor jag ställde och de svar jag fick tillbaka va heeelt fel. Så jag ska ringa på måndag och prata med chefen! ( Fick inte tag på någon idag)

• Nafrung

Jag går på ultragyn hos en superbra BM. Har också träffat ett par BM till och tre olika läkare. Alla har varot fantastiska, utom en BM som var lite skum (just på ul)... Du måste haft otur med din. Bra att du säger till tycker jag!

• Pess

Samma här...Bara träffat trevliga bm på ultragyn...Även jag gör mina kontroller där..

• Sofia87

Ja men det finns säkert jätte trevliga Barnmorskor där, har inte påstått annat=)

Men som jag sa innan, jag hade kanske otur med den BM jag fick. Men vilket fall som helst är sådant bemötande fel, vilket mottagning det än är på och hur många trevliga barnmorskor som jobbar där.

Svar på tråden Ultragyn odenplan-HEMSK BM!!!