• Snowstorm

Hjälp, proppen har gått!!

Hej

Plötsligt när jag tände lampan i hallen small det till o proppen gick, dessutom slocknade några lampor i köket.

Hur ser man i proppskåpet vilken propp som gått?? Nästan alla har en röd plupp i mitten, 4 är grå...

Köpet man en ny propp på ICA eller?

Haha ni hör ju hur händig jag är.. Tack på förhand för alla svar

• Svar på tråden Hjälp, proppen har gått!!
  • Bernermorsan

Du ser den som den röda pluppen hoppat ut.Hoppas du fatta Ja proppar brukar finnas på ica.
    Annars kolla på propplistan brukar sitta på väggen och se vilken propp som är till det rum det slocknat

• Nyfiken gul

hall + kök brukar oftast sitta ihop i schemat för proppskåpet..

Skruva ur propparna o testa dig fram vilka som går vart...

Ta ur proppen du misstänker har gått och ta med den till affären och LÄS på proppen vilken ampere det är o TITTA hur proppen ser ut - alla är nämligen inte likadana...

skruva sen i nya o det ska lysa!

• SVejsan

Antagligen så är tre av propparna till spisen, och där sitter en grå plupp (16A säkringar ser ut så). De som är röda är 10 A. Den 4:e som är grå, har du verkligen kollat så det sitter en plupp där?

ICA/Bensinmacken/närbutiken brukar ha säkringar...

• SVejsan

När man skruvar ur och skruvar i se till att du håller i huven till proppen. Försöker du sätta in proppen för hand och sedan sätta på "huven" så åker du på en stöt

• Snowstorm

Ah tack snälla ni!!! Jag tror jag har hittat det, den röda ploppen har hoppat ur o man kan se vajern/spiralen o den röda pluppen lös...måste va den va?!

Hmm hittar ingen propplista, bra va? De är inte markerade...kanske får ringa gamla ägaren..

Ang spispropparna sitter de alla tre under varandra till vänster (grå pluppar), men det finns en grå plupp till i mitten av alla röda...vad kan den leda till?

• ModerBlå

*hahha'* jag trodde slemproppen din gått

**ja ser det snöar**
  • Snowstorm

Hahaha det tar nog minsta 10 mån till, ska försöka bli gravida om en månad..haha

Svar på tråden Hjälp, proppen har gått!!