Hur hitta hyreslägenheter i Stockholm?
Någon som vet någon sida man kan kolla på på internet?
Någon som vet någon sida man kan kolla på på internet?
Bli politiker eller gift dig med någon som har hyreskontrakt... eller vrid tillbaka tiden 15-20 år och ställ dig i bostadskö...
Först måste du ju stå i bostadskö om du vill ha ett förstahandskontrakt!
Men om du vill hyra i andra hand finns det ibland annonser i DN/SvD. Eller sätt ut en annons själv.
Oj vad folk aldrig är seriösa på FL. Skrämmande.
Är det just i Stockhom du måste bo i, eller är pendlingsavstånd dit du behöver? Leta i kranskommunerna till Sthlm där är det ganska lätt att hitta en lägenhet. Smålägenheter typ ettor, tvåor är ganska tufft att hitta men letar du efter en trea eller en fyra så är det inte speciellt svårt.
1: Registrera dig på alla kommunala bostadsbolag du kan hitta
2: Leta rätt på privata hyresbolag som finns i kommunerna
3: Hör efter med vänner och bekanta
4: Läs tidningarna, radannonser m m.
5: Ha ett bra rykte från tidigare hyresvärdar (ingen störningsjour eller andra problem i sitt förflutna)
Sedan för att du ska ha en bättre chans att få en så bör man ha ett jobb eller ordnand ekonomi iaf när man vänder sig emot privatvärdar.
Det är inte så svårt att hitta lägenhet runtom Sthlm man får helt enkelt jobba lite, lycka till.
Vi letar efter en fyra, jo. Men tänkte om någon hade koll på olika bolag, det var det :)
Jag förstår inte varför du dissade mitt inlägg?!
LitenBejbis: www.bostad.stockholm.se har hyresrätter i hela storstockholm, gå annars in på de olika kommunernas hemsida (t ex www.solna.se för Solna kommun o s v) och klicka på "boende", "bygga och bo" eller liknande så brukar du kunna klicka dig fram till lokala hyresbolag. T ex i Solna där jag bor är det www.signalisten.se , de jag vet på rak arm förutom signalisten är www.sollentunahem.se , www. einar-mattson.se , www.tybo.se , www.tabyhus.se , www.ljungberggruppen.se . Lycka till!
I Tyresö vet jag folk som fått tag i stora lägenheter på några veckor bara. Finns även lediga i Fisksätra Nacka.
www.stenafastigheter.se/Bost%C3%A4der/LedigaBost%C3%A4der/Stockholm/
Akelius: www.akelius.se/websida/index.htm
Tack :)
www.roslagsbo.se det är roslagsbostäder i norrtälje med omnejd där kan man oxså ringa till och höra om lägenheter det är inte så lång kötid vad jag vet. telefon nummret är 0176207500
jag hyr av dom
www.ekerobostader.se
www.bostadstockholm.se
www.abmb.se
www.upplandsbrohus.se (tror jag)
www.sollentunahem.se
www.signalisten.se
www.jarfallahus.se
Några tips i alla fall/Lycka Till
www.vasbyhem.se (tror jag)
Kolla på de olika kommunernas hemsidor där brukar det finnas info.
Själv bor jag på Ekerö och här är det lätt att hyra radhuslägenheter men de är ganska dyra tyvärr.
www.vasbyhem.se i Upplands Väsby
www.habohus.se i Bålsta (pendeltåg finns)
www.ehb.se i Enköping - ligger ca 7 mil från Sthlm City men tåg finns och tar ca 1 timme + E18 hela vägen.
www.bostad.stockholm.se SKA DET VARA!!!
Har ni råd med nybyggt så är väntetiden kort för en lägenhet i tex Hässelby/Vällingby.
Taaack ska kika igenom allt :)
När jag flyttade till Tyresö fick jag och sambon ett förstahandskontrakt på en tvåa på en vecka.
DOm tar nog lite hänsyn till hur du bor nu (jag var inneboende hos pojkvännens familj på 7 personer, i en femma).
ojojoj trodde inte att du skulle ta illa upp! förlåt!