• LitenBejbis

Hur hitta hyreslägenheter i Stockholm?

Någon som vet någon sida man kan kolla på på internet?

• Svar på tråden Hur hitta hyreslägenheter i Stockholm?
  • mosterYster

Bli politiker eller gift dig med någon som har hyreskontrakt... eller vrid tillbaka tiden 15-20 år och ställ dig i bostadskö...

• TEDDEN

Först måste du ju stå i bostadskö om du vill ha ett förstahandskontrakt!

Men om du vill hyra i andra hand finns det ibland annonser i DN/SvD. Eller sätt ut en annons själv.

• LitenBejbis

Oj vad folk aldrig är seriösa på FL. Skrämmande.

• route

Är det just i Stockhom du måste bo i, eller är pendlingsavstånd dit du behöver? Leta i kranskommunerna till Sthlm där är det ganska lätt att hitta en lägenhet. Smålägenheter typ ettor, tvåor är ganska tufft att hitta men letar du efter en trea eller en fyra så är det inte speciellt svårt.

1: Registrera dig på alla kommunala bostadsbolag du kan hitta
    2: Leta rätt på privata hyresbolag som finns i kommunerna
    3: Hör efter med vänner och bekanta
    4: Läs tidningarna, radannonser m m.
    5: Ha ett bra rykte från tidigare hyresvärdar (ingen störningsjour eller andra problem i sitt förflutna)

Sedan för att du ska ha en bättre chans att få en så bör man ha ett jobb eller ordnand ekonomi iaf när man vänder sig emot privatvärdar.

Det är inte så svårt att hitta lägenhet runtom Sthlm man får helt enkelt jobba lite, lycka till.

• LitenBejbis

Vi letar efter en fyra, jo. Men tänkte om någon hade koll på olika bolag, det var det :)

• catorinen

LitenBejbis: www.bostad.stockholm.se har hyresrätter i hela storstockholm, gå annars in på de olika kommunernas hemsida (t ex www.solna.se för Solna kommun o s v) och klicka på "boende", "bygga och bo" eller liknande så brukar du kunna klicka dig fram till lokala hyresbolag. T ex i Solna där jag bor är det www.signalisten.se , de jag vet på rak arm förutom signalisten är www.sollentunahem.se , www. einar-mattson.se , www.tybo.se , www.tabyhus.se , www.ljungberggruppen.se . Lycka till!

• 5 barnsmamman

www.roslagsbo.se det är roslagsbostäder i norrtälje med omnejd där kan man oxså ringa till och höra om lägenheter det är inte så lång kötid vad jag vet. telefon nummret är 0176207500
    jag hyr av dom

• Cat3

www.vasbyhem.se (tror jag)
    Kolla på de olika kommunernas hemsidor där brukar det finnas info.

Själv bor jag på Ekerö och här är det lätt att hyra radhuslägenheter men de är ganska dyra tyvärr.

• Cat3

Har ni råd med nybyggt så är väntetiden kort för en lägenhet i tex Hässelby/Vällingby.

• LitenBejbis

Taaack ska kika igenom allt :)

• Severus
    Cat3 skrev 2007-02-03 16:37:43 följande:
    www.bostad.stockholm.se SKA DET VARA!!!
    Där är vi med
    Stått i kö i 5 år nu och kommer fortsätta med det.
    Har inget behov av lya i dag, men den dagen man kanske vill det står man rätt långt fram i kön och kan välja bland lite fler lägenheter, typ Innerstan
  • Husali

När jag flyttade till Tyresö fick jag och sambon ett förstahandskontrakt på en tvåa på en vecka.

DOm tar nog lite hänsyn till hur du bor nu (jag var inneboende hos pojkvännens familj på 7 personer, i en femma).

• 5 barnsmamman
    LitenBejbis skrev 2007-02-03 17:20:40 följande:
    Taaack ska kika igenom allt :)
    kom och tänka på www.uppsalahem.se dom har lägenheter väldigt snabt okej dom ligger utanför stockholm men ändå nära
  • mosterYster

ojojoj trodde inte att du skulle ta illa upp! förlåt!

Svar på tråden Hur hitta hyreslägenheter i Stockholm?