• JezzyLane

När började du tvätta din bebis med tvål?

Man har ju fått inlärt att man bara ska bada dem i vatten (eller lite olja i vattnet) i början av deras uppväxt, men det är ingen som har sagt när man kan/bör börja använda tvål. Hur gammal var din bebis när ni började använda tvål vid duschandet? Vilken tvål började ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 09:52:45:
    Eller shampoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 09:57:20:
    Eller duschcreme o dylikt. Något annat än badolja

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började du tvätta din bebis med tvål?
  • missteddy

perfymfri tvål använde jag när han hade bajsat och doften satt kvar

• Marlene B

Tvål är väl aldrig bra dels för att det torkar ut och dels för att det kan gör huden känslig.

Duschcremé anpassat för bebisar/barn har fungerat bra här...Natusan bedtime med lavendel är milt och bra.

• Marlene B

Eller barnolja med aloevera

• JezzyLane
    CloudBerry skrev 2007-02-02 09:54:58 följande:
    Tvål är väl aldrig bra dels för att det torkar ut och dels för att det kan gör huden känslig.Duschcremé anpassat för bebisar/barn har fungerat bra här...Natusan bedtime med lavendel är milt och bra.
    Ja, jag har den badoljan...o den trivs jag med
  • versan

Från start när lillan kom ut så kom tvålen fram och hon lever i högsta välmåga!

• Miii

vi hade mild tvål från första början o han mår så bra så

• Mmmajsan

Tvål använder vi fortfarande inte till vår 2-åring. Bara olja+vatten. Däremot började vi med lite lite schampoo när han var ca. 1 år (han hade inget hår att tala om före det). Och nu när han badar har vi börjat med badskum!

• Jonna och Julias mamma

Med första dottern var man helt hysterisk över alla direktiv man fick, jag tvättade/badade henne i vatten och olja första halvåret ca, sen blev det Natusens duschkräm/schampo. Men min andra dotter tvättade/badade jag nästan på en gång med duschkräm och schampo och sen smorde jag henne med olja efteråt, vilket jag gör fortfarande, och hon är snart 7 månader nu. Jag tycker att Natusans produkter är bäst, visserligen ganska dyra men det är det värt!!

• tamate

gumman är 9 mån och det närmaste tvål vi använt är barnängens duchsolja. Vet inte egentlig hur tvålaktigt det är men det gör henne ren när hon bajjat ner sig riktigt annars använder vi fortfarande olja

- det som inte dödar härdar!
Svar på tråden När började du tvätta din bebis med tvål?