• sabinaa

Fackavgift från 455 KR till 744 KR! Är det klokt?

Det är ju helt j*vla sjukt!
    Nu betalar jag tydligen 744 kr i fackavgift istället för 455 kr.
    Hade jag haft fast jobb hade jag gått ur facket och bara betalat a-kassa.

Precis fått barn och både min och sambons avgift har nästan fördubblats!

SKITMODERATER!

• Svar på tråden Fackavgift från 455 KR till 744 KR! Är det klokt?
  • Varför så svårt
    Kan inte mer än hålla med dig!!!!!

Min höjning blev från 284 till 535 i månaden helt jävla sjukt..........
  • Varför så svårt
    Men du det är inte fackavg som höjts utan avg till a-kassan så e de inom handels iaf..
  • Pin up car cruiser

det är inte fackavgiften som höjts det är A-kassan

• Lilla Linnéa

Ja fast skatten har ju sänkt så man får mer pengar över så egentligen blir det saksamma som innan.

• Kanelflicka

Det är A-kassan somn höjdes. Och det är helt vettigt att man ska betala mer eftersom a-kassan ska vara självbärande (som försäkringar).

Man kanske tror att 500 kronor i månaden är mycket men när man blir arbetslös får man ju betydligt mer än så i arbetslöshetsersättning

• Åke Vilse

Vad har du för månadslön när du får betala så mycket i fackavgift?
    A-kassan ligger väll runt 350kr i månden för de flesta förbund och fackavgiften är väl procent på din lön.

Frågan är väl varför ditt fackförbund ska ha så mycket betalt. Vad gör de med dina pengar?

• Harrington

Ja. Om de nu ska vara ett fackförbund, vilket jag hoppas, så håller jag tummarna jag att de samlar ihop en jävla bra stridskassa. De har gjort de i sisådär 50 år - dags att använda cashen snart LO?

• Celindan

Nån som vet, det man får tillbaka på skatten för att man arbetar, får man det månadsvis eller inte förrän nästa års deklaration?? för då ser man ju ändå inte röken av pengarna på ganska lång tid!!!

• FlamingRed

Suck, många som i ena andetaget upphöjer facket till skyarna för allt bra dom gör, och sen i andra andetaget inte anser att det är värt att betala några hundra extra för allt detta braiga...

• Comedia

Celinda, du får ett avdrag på skatten, så varje månad får du mer pengar utbetalt till dig.

Svar på tråden Fackavgift från 455 KR till 744 KR! Är det klokt?