• Jessa6

Mår illa av vitamintabletter...

Är det någon mer än jag som mår illa av vitamintabeletter? Jag åt frukost för ett bra tag sen och kom på att jag glömde min teblett, jag har "vitamineral kinna". Var nog ganska tom i magen, tog tabletten, mådde så illa en kvart efter att jag var tvungen att kräkas. Blir lite orolig att jag kanske inte tål dem elelr att de skadar barnet efter som jag mår dåligt av dem. Fler?...

Finns det andra vitaminer som ni kan rekomendera en tjej i 18:e veckan??...

• Svar på tråden Mår illa av vitamintabletter...
  • Jennyrockar

Jag hade samma problem! men så fick jag rådet å ta en c-vitamin (brus helst) samtidigt så mår man inte illa!

Å det funkade!! Lycka till!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • annie29

man ska ej ta vitaminer på tom mage,utan samtidigt som en måltid.
    Har gjort samma misstag nämligen,och då mådde jag oxå illa

• Blå Flygare

Jag mår illa om jag inte tar dem ihop med ett stort mål mat, frukost funkar inte. Vanligt att det är så.

• MamaMuu

Jag hade EXAKT samma problem när jag vare med barn. jag käkade dom vitaminerna och tog dom alltid i samband med måltid och det slutade med att jag helt plötsligt bara spydde, utan att knappt må illa ens :( Min BM sa att det kan innehålla för mycket "grejjer" än vad kroppen klarar av på en gång, dom innehåller ju inte bara vitaminer utan även syror och järn. Hon sa även att jag kanske inte tålde dom. Jag slutade med dom, och började istället äta mycket grönsaker och frukt. Då får man i sig precis allt man behöver, som om man skulle tat en tablett. Mer hälsosammare också, än att stoppa i sig piller... :)

• Visma

Samma här... var tvungen att sluta med dom.. o har hört massor med gravida som sagt samma sak.

• innana

Tål inte heller Vitamineral, men tål Mitt Val kvinna. Teste det istället, sammansättningen är annorlunda!
    Funkar inte det heller, ta en tablett som bara har vitaminer och inte mineraler i. Mineralerna kan du ta separat, eller bara folsyra i extratillskott.

• miss marion

Hej tjejen!
    Jag är precis likadan, mår sjukt illa av multivitaminer. Vad jag förstått är det mineralerna man mår illa av, så prova En om dan eller någon annan tablett med bara vitaminer (dom innehåller folsyra) så kanske det går bättre. Funkar för mig iallafall. Och så aldrig tablett på tom mage. Kram, M

• Jessa6

Tack tjejer! Nu vet jag att jag inte är ensam, ska kanske testa att ta dem med det största målet mat på dagen och kanske helst på kvällen! Tack för tipsen!

• after eight

Jag tålde inte Mitt val kvinna, men jag tål Vitamax från apoteket. Testa nån annan sort, det kan hjälpa!

Kroppen är allt en bra konstig manick!
Svar på tråden Mår illa av vitamintabletter...