• Anonym (:-()

Är inte attraherad av min kille längre!

Är tillsamans med en kille sen många år. Vi har 3 barn ihop och vi älskar varann oerhört mycket. Det är han som gör mig hel och vi har alltid kul ihop.

Problemet är att jag inte tänder på honom längre. Inte det minsta och det är skitjobbigt. Jag vill inte ha sex, pussas eller smekas. Visst, det är jätte mysigt att bara ligga och kramas till en film exempel men det är ju inte den sortens intima närhet.
    Till saken hör också att jag lätt attraheras av andra killar, men jag skulle aldrig vara otrogen eller vilja lämna min kille.

Han har alltid sett ut som han gör nu och jag tände på honom för bara ett år sen tex. I mitt inersta skulle jag kanske vilja att han va lite mer tränad men det är ju inte heller problemet.
    Vet inte om det har något med saken att göra men jag själv är oerhört missnöjd med min kropp och vill inte att han rör mig så mycket pga det. Men det förklarar ju inte den minskade lusten till kyssar.

Vad ska jag göra? Vill ju absolut inte lämna honom för detta och det känns som en mycket svår sak att säga då jag vet att han skulle bli förkrossad...

• Svar på tråden Är inte attraherad av min kille längre!
  • Anonym

Du kanske känner dig obekväm när han kysser dig pga att du känner dig missnöjd med din kropp? Bara en tanke...

• Thezz mamma till två

Kan det inte vara att ni tappat gnistan då?
    Försök hitta barnvakt och dejta lite igen!?
    Oavsett om man har det jobbigt eller ej, så är det ju supermysigt att få vara ensamma, klä upp sig och hitta på saker tillsammans!
    Lite mystik sådär!

ღ 25/1-06 Matteus & Tilde BF 17/4-07 ღ
  • Anonym

DEt har inte med dina känslor för honom att göra tro? Jag vet själv av egen erfarenhet att jag inte heller tände på min fd, jag tyckte han hade för stor ölmage, han smakade snus.. ja jag hittade en massa anledningar. Jag ville inte erkänna för mig själv att det nog var känslorna som spökade, men det var det. För älskar man någon så spelar det väl ingen roll om magen hänger lite eller hur? Fundera lite över dina känslor för honom!
    Lycka till.

• Catchie80

Många gånger kan kärlek gå från att "vara kär" till att bara älska någon. Det är knappt märkbart...

Men han är pappa till dnia barn, ni har kul ihop osv. Klart du alltid kommer älska honom! Men är du KÄR i honom?

Det brukar hänga ihop, varför det ibland är JÄTTESVÅRT att gå isär, eftersom man älskar personen och inte vill såra honom, men inte är kär i honom längre.

Fundera på det..

• Anonym

Måste man vara kär för att leva ihop? Räcker de inte med kamratskap och en djup kärlek till sin partner?

• Anonym (me too)

Usch.....jag har det precis likadant. Vi har det supertungt pga detta just nu. har två barn tillsammans och det är så klart inte bara att gå. Men jag vet inte om jag kan låta mig nöjas med att "bara" älska honom. Shit.....man ska trots allt leva kanske 50 år till....och det vägrar jag göra utan kärlek.

• Anonym

Va skönt att man inte är ensam....om att känna så här.

• Anonym

Porr? Funkar även fast det kasnke känns fel

• Anonym (:-()

Har tänkt och det där med att inte vara just kär stämmer nog lite. Jag ryser inte när jag ser honom längre...Men som någon annan sa också. Måste man vara kär då? Räcker det inte med allt det andra man har.
    För jag vill leva med honom hela livet ut och finner egentligen inga problem i att inte ha sex direkt ofta (ca 4ggr/halvår). Det är han som tycker det är jobbigt att vi inte har sex och därför jag då också funderar på det.

Som anonym nr 4 skrev så är det inget problem att han inte är vältränad. Visst skulle det inte göra något om han tränade men det är absolut inget jag stör mig på eller skulle kräva av honom. Det var bara ett exempeö i ts att det inte var det som va problemet...

Anonym (me too). Hur har ni löst detta? Pratar ni om det eller låter ni det bara vara?

Jag har pratat med killen och sagt det att jag inte längre tänker må dåligt över saker i vårt förhållande (jag hann inte säga vad det va för saker) utan jag vill att vi börjar prata mer med varann och klarar vi inte det så får vi ta hjälp av nån. Som vanligt blev han då sur för att han tycker att det känns som allt är hans fel eftersom han tycker att det är svårt att prata om saker...men men...jag hoppas att vi kommer nån vart.

• Anonym

jag känner oxå så och vi har barn ihop!jag tycker att de e jätte jobbigt att berätta de för honom och vågar inte de för jag vet hur ledsen han skulle bli,han e ju väldens goaste kille och jag älskar honom,de här e ett skit svårt beslut och tungt som bara den,man ska ju inte bara tänka på barnen heller,mår man inte bra så mår ju inte dom bra!men allt som alla har skrivit har jag tagit till mej och nu har man ju börjat att fundera ännu mer!hur ska man göra de e frågan,jag tänder på han när vi har sex men jag e ju inte kär de e jag absolut inte men vårat sex liv e inte på topp direkt!och ibland blir jag irreterad på minsta lilla grej han gör,ja skit de e jobbigt,tufft beslut.

• Hulkiin

Jag läste det här och tycker det är idioti! Tänk er själv tror ni att era män enbart tänker på er och är jätte attraherade på era förfallna mamma kroppar? Jag är själv kille och är sambo med min partner sen flera år tillbaka. Vi har en son som är 3 år gammal. Min partner tog upp en dag att hon önskar att jag var mer vältränad och såg mer ut som jag gjorde för 8 år sedan. Hon ville inte ha sex för att jag "smakar" snus när vi kysser varandra, hon kände sig ful när hon är med mig när mitt utseende inte är i A-skick längre.

Då förklarade jag åt henne, jag har alltid attraherats av 18-25 åring unga vältränade tjejer med ett sött och oförstört ansikte! Som har figurerna där dom ska sitta! Du är inte heller det ideal som attraheras av i huvudsyfte. Men du får väl vara realist! Vilken ung man med sex pack skulle välja en gammal hagga på 37 år? Snygga människor connectar med snygga människor. Precis som vi när vi var när vi träffades. Då du var 20 och jag 25 år gamla.

Era män tycker inte att era arslen ser fina ut i vilka kläder ni än bär! Det finns alltid någon som har bättre och mer attraktiv kropp. Varför måste alla vara så jävla ytliga?

Kan ni inte finna en annan attraktion än den fysiska gör slut för Guds skull. Träffa en ny som ni kommer vara lyckliga med tills det återkommer samma scenarie! Förmodligen efter 6 månader redan. Vältränade kroppar är inte gratis det krävs uppoffring, sömn, kost och kräver tid. Har man barn har man inte i regel den tiden att lägga ner för att leva ett extremt tränat liv med kosten som hör till då jobbet tar 8 timmar av din dag. Barnens intressen, samt att man måste hinna spendera tid med varandra! Då hinner man inte lägga ner 14 timmar i veckan på träning, tyvärr!

Vill ni bli finare satsa inte på muskler! Lev sundare, ta hand om varandra, börja ta gemensamma promenader. Samt för gudalik höj varandras självkänslor! Ge komplimanger påpeka att din man/fru är en bra mamma eller pappa, en fin människa. Påpeka på saker som du vet att din partner blir glad av. Ta tid för varandra, ligg inte bara och mys på soffan, följ med på din mans/frus intressen shoppa ihop, ta med barnen om dom är yngre på café ta en kaffe och Festis till barnet. Sitt och titta på par, människor och planera framtiden med varandra och visa att din partner betyder något.

Jag jobbar som par rådgivare, jag vet att källan bakom attraktion ligger anknuten till din uppmärksamhet din partner spenderar åt dig samt är du inte lycklig kommer du inte känna någon sexuell lust. Samt om erat sexliv är tråkigt gör något åt det. Planera in något i smyg genom att diskret fråga om din partner har några planer för nästa helg till exempel. ordna barnvakt! Ta in på ett hotell, gå en heldag med varandra ät middag, gå på saker ni gillar att göra ihop klä upp er fint, ta en promenad och avsluta kvällen på hotell natten, köp sexiga under kläder och gör något oväntat! Slit sönder din mans nya fina kostym, ta fram hans Petter-Nicklas och gör saker du aldrig skulle göra annars det kommer göra susen både för dig och din man! Det är viktigt för kvinnor att få känna dominans, till och med viktigare än för män. Försök teasa varandra, skriv snuskiga saker. Man attraheras av det man tänker på så är det. Tänker du på andra attraheras du av andra också! Ta tag i problemen skjut inte upp dom och förstör inte din trygga framtid före ni ens försökt!

• Anonym (bra)
    Hulkiin skrev 2016-06-02 11:26:00 följande:
    Jag läste det här och tycker det är idioti! Tänk er själv tror ni att era män enbart tänker på er och är jätte attraherade på era förfallna mamma kroppar? Jag är själv kille och är sambo med min partner sen flera år tillbaka. Vi har en son som är 3 år gammal. Min partner tog upp en dag att hon önskar att jag var mer vältränad och såg mer ut som jag gjorde för 8 år sedan. Hon ville inte ha sex för att jag "smakar" snus när vi kysser varandra, hon kände sig ful när hon är med mig när mitt utseende inte är i A-skick längre.

Då förklarade jag åt henne, jag har alltid attraherats av 18-25 åring unga vältränade tjejer med ett sött och oförstört ansikte! Som har figurerna där dom ska sitta! Du är inte heller det ideal som attraheras av i huvudsyfte. Men du får väl vara realist! Vilken ung man med sex pack skulle välja en gammal hagga på 37 år? Snygga människor connectar med snygga människor. Precis som vi när vi var när vi träffades. Då du var 20 och jag 25 år gamla.

Era män tycker inte att era arslen ser fina ut i vilka kläder ni än bär! Det finns alltid någon som har bättre och mer attraktiv kropp. Varför måste alla vara så jävla ytliga?

Kan ni inte finna en annan attraktion än den fysiska gör slut för Guds skull. Träffa en ny som ni kommer vara lyckliga med tills det återkommer samma scenarie! Förmodligen efter 6 månader redan. Vältränade kroppar är inte gratis det krävs uppoffring, sömn, kost och kräver tid. Har man barn har man inte i regel den tiden att lägga ner för att leva ett extremt tränat liv med kosten som hör till då jobbet tar 8 timmar av din dag. Barnens intressen, samt att man måste hinna spendera tid med varandra! Då hinner man inte lägga ner 14 timmar i veckan på träning, tyvärr!

Vill ni bli finare satsa inte på muskler! Lev sundare, ta hand om varandra, börja ta gemensamma promenader. Samt för gudalik höj varandras självkänslor! Ge komplimanger påpeka att din man/fru är en bra mamma eller pappa, en fin människa. Påpeka på saker som du vet att din partner blir glad av. Ta tid för varandra, ligg inte bara och mys på soffan, följ med på din mans/frus intressen shoppa ihop, ta med barnen om dom är yngre på café ta en kaffe och Festis till barnet. Sitt och titta på par, människor och planera framtiden med varandra och visa att din partner betyder något.

Jag jobbar som par rådgivare, jag vet att källan bakom attraktion ligger anknuten till din uppmärksamhet din partner spenderar åt dig samt är du inte lycklig kommer du inte känna någon sexuell lust. Samt om erat sexliv är tråkigt gör något åt det. Planera in något i smyg genom att diskret fråga om din partner har några planer för nästa helg till exempel. ordna barnvakt! Ta in på ett hotell, gå en heldag med varandra ät middag, gå på saker ni gillar att göra ihop klä upp er fint, ta en promenad och avsluta kvällen på hotell natten, köp sexiga under kläder och gör något oväntat! Slit sönder din mans nya fina kostym, ta fram hans Petter-Nicklas och gör saker du aldrig skulle göra annars det kommer göra susen både för dig och din man! Det är viktigt för kvinnor att få känna dominans, till och med viktigare än för män. Försök teasa varandra, skriv snuskiga saker. Man attraheras av det man tänker på så är det. Tänker du på andra attraheras du av andra också! Ta tag i problemen skjut inte upp dom och förstör inte din trygga framtid före ni ens försökt!
    Bra inlägg även om tråden är gammal. Kanske kan vi väcka den till liv igen. 
    Jag känner igen det där med att tappa lusten, gjorde också det med min man och kände mig inte attraherad längre även om han var sig ganska lik. I vårt fall tror jag mycket det berodde på att det fanns så lite tid till bl.a. förspel och uppskattning efter att vi fick barn och jag behöver verkligen detta för att "gå igång". Hade lite mer förspel än vanligt för något år sedan. Jag sa till mannen att detta gillar jag men han hade alltid så bråttom (förutom i början) att ha sex nästan på direkten. Inte alls min stil. I alla fall är det viktigt att kommunicera med varandra. Jag har tidigare varit jättedålig på det men försöker bättra mig.
Svar på tråden Är inte attraherad av min kille längre!