Hulkiin skrev 2016-06-02 11:26:00 följande:
Jag läste det här och tycker det är idioti! Tänk er själv tror ni att era män enbart tänker på er och är jätte attraherade på era förfallna mamma kroppar? Jag är själv kille och är sambo med min partner sen flera år tillbaka. Vi har en son som är 3 år gammal. Min partner tog upp en dag att hon önskar att jag var mer vältränad och såg mer ut som jag gjorde för 8 år sedan. Hon ville inte ha sex för att jag "smakar" snus när vi kysser varandra, hon kände sig ful när hon är med mig när mitt utseende inte är i A-skick längre.
Då förklarade jag åt henne, jag har alltid attraherats av 18-25 åring unga vältränade tjejer med ett sött och oförstört ansikte! Som har figurerna där dom ska sitta! Du är inte heller det ideal som attraheras av i huvudsyfte. Men du får väl vara realist! Vilken ung man med sex pack skulle välja en gammal hagga på 37 år? Snygga människor connectar med snygga människor. Precis som vi när vi var när vi träffades. Då du var 20 och jag 25 år gamla.
Era män tycker inte att era arslen ser fina ut i vilka kläder ni än bär! Det finns alltid någon som har bättre och mer attraktiv kropp. Varför måste alla vara så jävla ytliga?
Kan ni inte finna en annan attraktion än den fysiska gör slut för Guds skull. Träffa en ny som ni kommer vara lyckliga med tills det återkommer samma scenarie! Förmodligen efter 6 månader redan. Vältränade kroppar är inte gratis det krävs uppoffring, sömn, kost och kräver tid. Har man barn har man inte i regel den tiden att lägga ner för att leva ett extremt tränat liv med kosten som hör till då jobbet tar 8 timmar av din dag. Barnens intressen, samt att man måste hinna spendera tid med varandra! Då hinner man inte lägga ner 14 timmar i veckan på träning, tyvärr!
Vill ni bli finare satsa inte på muskler! Lev sundare, ta hand om varandra, börja ta gemensamma promenader. Samt för gudalik höj varandras självkänslor! Ge komplimanger påpeka att din man/fru är en bra mamma eller pappa, en fin människa. Påpeka på saker som du vet att din partner blir glad av. Ta tid för varandra, ligg inte bara och mys på soffan, följ med på din mans/frus intressen shoppa ihop, ta med barnen om dom är yngre på café ta en kaffe och Festis till barnet. Sitt och titta på par, människor och planera framtiden med varandra och visa att din partner betyder något.
Jag jobbar som par rådgivare, jag vet att källan bakom attraktion ligger anknuten till din uppmärksamhet din partner spenderar åt dig samt är du inte lycklig kommer du inte känna någon sexuell lust. Samt om erat sexliv är tråkigt gör något åt det. Planera in något i smyg genom att diskret fråga om din partner har några planer för nästa helg till exempel. ordna barnvakt! Ta in på ett hotell, gå en heldag med varandra ät middag, gå på saker ni gillar att göra ihop klä upp er fint, ta en promenad och avsluta kvällen på hotell natten, köp sexiga under kläder och gör något oväntat! Slit sönder din mans nya fina kostym, ta fram hans Petter-Nicklas och gör saker du aldrig skulle göra annars det kommer göra susen både för dig och din man! Det är viktigt för kvinnor att få känna dominans, till och med viktigare än för män. Försök teasa varandra, skriv snuskiga saker. Man attraheras av det man tänker på så är det. Tänker du på andra attraheras du av andra också! Ta tag i problemen skjut inte upp dom och förstör inte din trygga framtid före ni ens försökt!
Bra inlägg även om tråden är gammal. Kanske kan vi väcka den till liv igen.
Jag känner igen det där med att tappa lusten, gjorde också det med min man och kände mig inte attraherad längre även om han var sig ganska lik. I vårt fall tror jag mycket det berodde på att det fanns så lite tid till bl.a. förspel och uppskattning efter att vi fick barn och jag behöver verkligen detta för att "gå igång". Hade lite mer förspel än vanligt för något år sedan. Jag sa till mannen att detta gillar jag men han hade alltid så bråttom (förutom i början) att ha sex nästan på direkten. Inte alls min stil. I alla fall är det viktigt att kommunicera med varandra. Jag har tidigare varit jättedålig på det men försöker bättra mig.