• Snuttan06

Hur mkt respengar går åt i Thailand ung.

Hur mkt fickpengar går åt i Thailand ungefär i två veckor, 2 vuxna och ett barn på 2 år. vi slösar väl inte supermycket men vill ju unna oss en del också.
    Hur mkt gjorde ni av med ?
    Skriv gärna vad ni betalade för resan också

• Svar på tråden Hur mkt respengar går åt i Thailand ung.
  • Elli47

Vi var tre veckor i Thailand i december, resa + hotell (charter) kostade 37.000 kronor totalt. Vi gjorde väl av med ca 15000-20000 i fickpengar, men då reste vi bl a till Ao Nang och bodde där i fem dagar på hotell. Vi handlade en hel del och vi åkte mycket taxi och tuktuk och gjorde allt möjligt som kostar pengar. Tycker vi kom billigt undan ändå! Vi snålade inte ett dugg utan åt precis vad vi ville ha, ibland jättedyrt ibland jättebilligt. Vi fikade mycket och köpte godis osv.

• Elli47

Glömde förstås säga att vi var två vuxna och två barn på 4 resp 7 år.

• Snuttan06

ok, va bra. Då räcker nog 10.000 till oss skulle jag tro.

• gummisnoddas

Oj! Det låter mycket. Nu har ju inte jag rest med barn i Thailand... Jag och min förra sambo gjorde flera thailandsresor på två veckor, och gjorde totalt av med 4000 kr. Vi köpte jättemycket och åkte taxi och båt till udda öar. Fast det var ju tre år sedan nu. 10 000 låter VÄLDIGT mycket!

• Weiring

Vi ska resa till Thailand nu i april... två vuxna och en ettåring. Flygresan gick på 12 000 för oss tre och totalt räknar vi med att göra av med 25 000- 30 000 och då är det ALLT. Flyg, boende, mat, nöjen och shopping.
    Ska vara borta tre veckor och resa runt en del.

• Majsan70

Hmm??

Vi åker i oktober. Vi är två vuxna, en 15 åring, en 12 åring och en 4 åring. Vi tänkte oss 25000 för oss alla i 2 veckor. Men då är boendet o transfer redan fixat.

• Adnama

Hej !
    vi står i valet och kvalet mellan att hyra hus och bo på resort....Men visst är det dyrare med mat och så på resort ?

• jule

oj, vad mkt pengar 10 000! vi har redan betalat för resan å boende, så nu e d bara fickpengar kvar , vi hade nog tänkt 6000 + mastercard... e d för lite? vi e 2 vuxna å ´1 barn (22 mån)

• Tilda05

Var 2 veckor i Thailand nu i februari. Vi var 2 vuxna och 1 barn på 22 månader.

Tror att vi gjorde av med 5500:- på mat, nöjen, shopping.

• Felicia6

Vi var i phuket i november 2006 o hade 10 000kr för två vuxna.. Dom gick åt kan jag säga..
    Det var till mat och nöjjen vi hade dom och nästa gång ska vi ha med oss 20 000kr i stället.
    Vi shoppa o gjorde utflykter, men fick ändå tänka liite på pengarna.. därför ska jag ha med mig mer pengar nästa gång

• Linda357

kring 15000 skulle jag tippa, jag brukar göra av med 10000, men jag älskar att shoppa.
    ha en skön semester.

• fian82

Jag ska åka ensam med min son i två veckor. Han är två år. Vissa dagar med boende är fixat annars tänkte vi ordna det där. Vi har med 4000. Går det bra tror ni? Eller är det för lite?

• Skruffs mamma

...flyger alltid reguljärt till Bangkok (priset varierar beroende på säsong/flygbolag), och tar sedan in på några olika 'favvo'-guesthouses/bungalows, beroende på vart vi har lust att åka just den gången ...blir billigast (och bäst) att inte boka i förväg (möjligen första natten om man känner sig osäker/ovan att resa i Asien) ...borträknat (den obligatoriska) tok-shoppingen i Bangkok innan hemresa, så går det åt ca 1000:-/vuxen per vecka för mat & dryck + boende, och då snålar vi INTE ...åh! nu längtar jag efter semester!! :)

• mjuik

Beror ju på om man åker till turistställen eller inte. Jag klarar mig på 4000 i fyra veckor i thailand. Då ska boende betalas med de pengarna.
    Finns ju så man kan bo för 20:-/dygnet i Bangkok, då går det inte åt mycket pengar.

Ska man till turistställen kostar allting mycket mera.

• am76

Beror på vart man åker! Vi var i Thailand april-maj 06, Phuket området var väldigt mycket dyrare jämfört med Krabi, Phi Phi, Au Nang och Railay. Vi var där 3 ½ vecka och boende, mat, resa runt i landet och shopping gick på 8000 kr för 2 vuxna.

Svar på tråden Hur mkt respengar går åt i Thailand ung.