• hejentjej

hur ser en helt vanlig vardag och en helgdag i era liv ut?

hur ser en helt vanlig vardag och en helgdag i era liv ut?

• Svar på tråden hur ser en helt vanlig vardag och en helgdag i era liv ut?
  • IntravenösFylletös

helgen ser ut som vardan å vardan som helgen... iaf för min del.
    finner ingen anledning att göra nåt speciellt bara för att det är helg....

My name is flaxen...paraflaxen
  • panki2

varagen är först jobb och på e.m kväll laga mat, sjutsa barn till träning, natta barn och titta på Tv en stund och sedan sova.

Helgen är sovmorgon sen kanske köpa ngt som ex kläder eller ngt till hemmet. På kvällen gör vi lite godare mat och ibland umgås vi med kompisar. I bland går maken ut med sina kompisar och ibland går jag ut med mina kompisar.

Hur ser sin vardag och helgdag ut då?

• hejentjej

hmmm... en helt vanlig dag... man går upp vid 7... jobbar till 3... sen fixar mat, städar, ser på tv, kanske handlar å promenerar, en helg, då blir de sovmorgon, å kanske besök hos familj/släkt.... bor nu hemma hos föräldrarna, ska flytta ihop me min fästman om vi får en lgh snart : ) va nyfiken på hur era liv ser ut

• SunshineSweden

Vardag; Börjar ofta jobbar runt 08:30. Jobb antingen en kombination av att arbeta vid datorn och ha möten, läsa copy och bedömma layouter, skriva briefer, delta vid fotograferingar och projektleda, sedan är det ofta resor till Stockholm, Danmark och England där möten varvas med treliga middagar och kanske lite shopping på kvällen. Stå och presentara marknadsföringsmaterial för marknadschefer från våra säljbolag osv.

Kvällarna middag/kanske träning/datorsufning (bla familjeliv)umgås med min man/fika med kompisar/nagelterapeten var tredje vecka/shopping/kanske ett glas vin eller ett restaurangbesök. Sedan måste man ju städa lite inför helgen :O)

Helgen: Njuta, trevligt att starta helgen med att köpa färska blommor, dricka gott vin och äta en god middag, eller enklare; havskräftor. Lite TV kanske, umgås med min underbara man. Sova ut på morgonen, träffa familj och vänner, shoppa, promenera, resa bort. Oj vad det finns mycket kul. På sommaren, njuta i trädgården, åka ut med båten, grillning...listan kan göra lång..

• jockesfru

7.00 eller 8.00 ringer klockan vardagar.

gör välling och väcker minstingen om han sover

Väcker barn nummer 3.

Barn 1,2,3 äter frukost. Jag äter snabbfrukost vid datorn. Klär nr 4.

Lämnar 8 eller 9 till dagmammorna.

Till skolan. går trädgårdsutbildning och har KUL.

Slutar 15.15 eller 12.

Om jag har kortdag så passar jag på att handla göra ärenden och hämtar barnen 14.00

15.45 Hämtar barn hos dagmammor.

Handlar

Fixar middag

17.00 middag

Tar undan middag.

Fixar undan här hemma, skjutsar kanske till kompis, förhör läxor, tvättar, umgås med barnen, väljer tapter, packar flyttlådor, gör mina läxor, svarar på mail, sitter här när jag borde sova

23.30 - 24.00 i säng

udda veckor är det 4 barn här. 2 av dem sköter sig själva...dvs tar sig upp och till skola själv, ibland skjutsar jag dem.

Helgerna: då brukar vi umgås, se film, jag shoppar med stortjejerna, myser
    Kan tillägga att vi renoverar vårt hus som vi ska flytta in i 1 april, så min man är där hela kvällarna.

Ludvigs mamma
Svar på tråden hur ser en helt vanlig vardag och en helgdag i era liv ut?