• LillTiger

Skillnad mellan vanlig pasta och fullkornspasta?

Nån som vet, snälla förklara det för mej!
    Och vad är det i vanlig pasta som inte är nyttigt?

• Svar på tråden Skillnad mellan vanlig pasta och fullkornspasta?
  • LillTiger

Och förresten, är det gott? Är det stor skillnad i smak?

• Rabbit

Det är mer fibrer i fullkornspasta. Jag har börjat köpa det, tycker inte det är så stor skillnad i smak!

• Serina

Det är också långsammare kolhydrater i fullkornspasta -> blodsockret höjs inte lika fort och du är mätt längre. Jag tycker det smakar som vanlig pasta.

• Glass

Det är även mer vitaminer och mineraler i fullkornspastan eftersom hela kornet används.
    Jag blir mätt på en mindre mängd av det.

Samt det som står ovan såklart

• Kalina

Det smakar ungefär likadant,tycker jag. Jag åt fullkornspasta i stället för vanlig när jag var med i Viktklubben. Skillnaden är väl att vanlig pasta innehåller vittmjöl som man ska undvika när man vill gå ner i vikt och fullkornspasta innehåller fullkornsmjöl istället.

• idefix

Jag tycker att fullkornspasta är mycket godare. Prova! Jag var rätt nojig innan jag provat, tänkte att det nog inte kunde vara gott... men ack så fel man kan ha :)

• Pom

Jag är en sån som ÄLSKAR pasta med svartpeppar och ketchup (inget kött eller dyl till).
    När jag ska äta det på det sättet så gillar jag inte alls fullkornspasta, men till köttfärssås eller korv eller sådant så tycker jag att fullkornspasta är en hit!
    Rätt stor smakskillnad alltså ifall du frågar mej...

/Pom V.32

• Bisquit

AJg och minsambo köpte fullkorns makaroner för ett par veckor sen. Inte nog med att det liktade blä, det smakadew verkligen.... gah!

Nej, då tar jag hellre en mindre potion vanlig en än stor portion fullkorn.

• LillTiger

Har ätit det nu och det var ju jättegott, tycker inte det var någon direkt smakskillnad. Känns bra att försöka vara lite nyttigare- vi ääälskar pasta och äter det ofta!

Tack för era svar

Svar på tråden Skillnad mellan vanlig pasta och fullkornspasta?