• thefrog

golv till ekaprkett?

vi flyttar in i vårt hus om en månad, eller ja, vi får nycklarna då. vi vill slå ner väggen mellan vardagsrummet och köket. i vardagsrummet ligger ekparkett, trestavig (tror jag det kallas) och i köket en brun plastmatta. vi vill lägga ett nytt golv i köket som passar i hop med parketten (parketten är från 73 då huset byggdes) men det går antagligen inte få tag i nu för rimliga pengar.

tips på vad man kan ha? hade tänkt ha en bred platt tröskel mellan rummen så, ja, vad passar, ska förhoppningsvis dit vita luckor med svart bänkskiiva sen men inte med en gång utan vi flyttar bara köket så det står som vi vill ha det och sätter nya luckor sen.

• Svar på tråden golv till ekaprkett?
  • Amacor

Vi har ekparkett i alla rum utom köket där vi har ett klickgolv som ser ut som stora klinkers, jag tror att färgen heter creme.
    Ska se om jag hittar någon bild på det så kan jag lägga ut det i mitt album.

• Amacor

Nu har jag lagt in en bild på vårt kök, där man ser golvet. Den är sen julafton så det är lite "juligt"

• thefrog

tack! sitter erat kök i hop med v-dagsrummet? vårat kök kommer gå in i vardagsrummet lixom, vi ska flytta en sektion av skåp så vi får allt på en vägg och då blir det in i vardagsrummet. men det kanske blir snyggt med sånt klickgolv iaf.

• Amacor

Nej vårt kök har en stor öppning mot hallen där det oxå är ekparkett.

Svar på tråden golv till ekaprkett?