• sheeba

Förbjud perfym på allmänna platser!

Sätt kosmetika och parfym långt in i affärena eller bakom stängda dörrar så att de som inte tål eller är överkänsliga mot dofter/parfym slipper ta skada.
    Samma sak me dalla j*ävla doft ljus inte kul att komma in i en affär och mötas av en tung doft och man vet att nu är dagen förstörd.

Samma sak på tågen  ge f*n i och sätt er där det är förbjudet med dofter man kan väl få vistas någonstans utan att få dagen förstörd. Jäkligast är de dofter som är tunga eller äckligt söta.
    Det är ingen som tänker på detta utan man tar bara hänsyn till andra saker, tänker inte ens dra upp rökningen för det är har dte gjort 200ggr om inte mer
    Sedan om man har vänner släkt som inte kan ta hänsin till detta heller har inte alla fem hemma.

Tänk att ha en tryckandes huvudvärk,illamående och trött het som inte försvinner bara för att någon dränkte sig eller tog 1 droppe parfym på sig.
    Och ja det kan osa efter en också, tror mig så det förpesta ner allt!

~~~~Gör som grodan, lev på hoppet~~~~
  • Svar på tråden Förbjud perfym på allmänna platser!
  • Annie84

Håller oxå med.. vistas jag i "fel doft" i fem minuter så kan jag räkna med illamående o huvudvärk åtminstone halva dagen. Tyvärr verkar ingen tro på mej utan tror att det bara är "inbillning"

• sheeba
    Annie84 skrev 2007-02-02 19:51:51 följande:
    Håller oxå med.. vistas jag i "fel doft" i fem minuter så kan jag räkna med illamående o huvudvärk åtminstone halva dagen. Tyvärr verkar ingen tro på mej utan tror att det bara är "inbillning"
    Ja för hur kan man vara känslig mot parfym? Det går väl inte?
    Det var som en jul här hemma så fick jag parfym och smink i julklapp,eh! tack!?
  • Annie84

Själv kan jag använda vissa sorts parfymer, men jag måste SJÄLV få pröva dem.. O när jag har parfym så har jag måttliga mängder så man endast känner doften när man är nära, o inte så det bildar ett rosa parfymmoln runt en... Det som är konstigt är att vissa dofter som luktar ganska starkt reagerar jag inte alls på, o sen en annan doft som är mild o knappt känns kan jag reagera jättestarkt på.. Svårt o förklara åt andra varför det är så när man inte ens vet varför själv

• 201201232

Jag är också känslig mot parfym, tydligen inte all parfym och det skulle inte ens vara ett problem om inte folk överdoserade. Parfym ska man bara känna på riktigt nära håll och skulle folk hålla sig till det så skulle jag kunna backa undan två steg om jag kände mig dålig från doften. Själv använder jag inte parfym alls, jag vill helt enkelt inte bli ännu känsligare mot olika sorters parfymer, sedan tycker jag att det är obehagligt att gå runt och lukta. Jag fick också parfym i julklapp.. Dock från en kille som ger mig tofflor varje år också så jag tar det inte personligt, han är bara lite knäpp.. ;)

• Aiwendil

Håller med... men lägger till: Förbjud cigaretter på allmänna platser!

Är jätteallergisk mot cigarettrök och kan få astmaanfall av alla

rökare som står PRECIS utanför Ica och röker så när man går ut så
    måste man ta sig igenom molnet av rök

• snigelfart

Håller med Aiwnedil. Förbjud både parfym och rökning på allmänna platser.

Finns det något värre än att sitta på en buss och in kommer en dam/tjej/kvinna som är heldränkt med parfym och samtidigt är nyrökt???? Då är hela min dag förstörd med huvudvärk.

Bebis kommer i augusti...:)
  • Aiwendil
    snigelfart skrev 2007-02-03 10:38:54 följande:
    Håller med Aiwnedil. Förbjud både parfym och rökning på allmänna platser.Finns det något värre än att sitta på en buss och in kommer en dam/tjej/kvinna som är heldränkt med parfym och samtidigt är nyrökt???? Då är hela min dag förstörd med huvudvärk. Bebis kommer i augusti...:)
    Ja..
    Samma här... tänk både "rökt" och parfymererad... *host host = död*
  • teja

Jag är inte allergisk, men tycker ändå att det är jobbigt när tex.tanter luktar som om dom har använt hela parfymflaskan innan dom gick ut Skrikandes.

• sheeba

Jag är också känslig mot rök, huvudvärk kommer direkt och ibland illamående.
    Men vi har ju tur att dte inte får rökas på resturanger längre men det är ju tillåtet att ha parfym, så det hjälper inte mig.

Jag andvänder inte parfym heller, måste komma allt så det inte innerhåller parfym, sambon får inte heller ha parfym på sig.

Svar på tråden Förbjud perfym på allmänna platser!