• iiaaa

Asiater! - Hur långa är ni?

Lite nyfiken bara!

Är visseligen endast 13 år men, jag är adopterad från Vietnam och har hört talas om att asiater är kortare än alla andra, alltså européer, skandivanier, amerikaner osv. Kan nog också vara sant. I jämförelse med de skandinaviska klasskamrater jag har.

Jag är 157 cm kort.

Är bara rent utav nyfiken. Hur långa är ni andra asiater? Stämmer detta "påtryck" eller är det bara jag som är ovanlig kort?

• Svar på tråden Asiater! - Hur långa är ni?
  • Myrna

156,8 stolta cm över havet!

Jepp, det stämmer att medellängden i Asien är kortare än Skandinavien. Har varit i Vietnam och alla kvinnor var pyttesmå, enda gånge jag fått känna mig stor när det skulle prova kläder....

• Myrna

Jepp, det stämmer att medellängden i Asien är kortare än Skandinavien. Har varit i Vietnam och alla kvinnor var pyttesmå, enda gånge jag fått känna mig stor när det skulle prova kläder....

• Myrna

• Myrna

Oj vad många inlägg det blev! Hade problem med uppkopplingen där för ett tag och tryckte på "posta inlägget" lite för många gånger...

• iiaaa

Myrna: Tack för svaret! Har ju aldrig varit i Vietnam och här i Sverige känner man sig som en kort litet troll i jämförelse med alla skandinaviska klasskamrater.
    Skönt att höra att detta är normalt för asiater!

Svar på tråden Asiater! - Hur långa är ni?