• vonx

Fullmåne i natt!!!!!

Okey...
    Jag sjunger på sista refrängen här hemma.
    5 dagar kvar till BF. ( 7/2)

I natt är det dock fullmåne!
    Den vackraste natten på en 4 veckors period men oxå den som är värst att ta sig igenom.
    Sover så grymmt dårligt under fullmånen. OM jag somnar alls!
    Min hund brukar vara oroligare och min mor får alltid ont i sitt lårben som hon bröt för 8år sedan.

Är helt övertygad om att den påverkar våra kroppar mer än vi tror. Varför skulle den inte kunna det? Månen styr ju tidvattnet, så varför inte kunna påverka ett levande väsens kropp.

BM berättade även i dag när jag började prata om detta att på förlossningen säger dom att vid fullmåne är det mest vatten avgång.

I en artikell i Expressen i dag stog det ::
    **Föds fler barn
    Vissa studier har ändå visat att det föds fler barn vid fullmåne och att människor i högre utsträckning söker sig till sjukhus och vårdcentraler. Gikt, astmaanfall, psykiska problem, skador orsakade av bett från djur och blödningar i magen har rapporterats vara vanligare. Ett kontroversiellt fynd i en indisk studie är att det är större chans att få en pojke om befruktningen sker när månen är full.
    Å andra sidan finns det också gott om studier som visat att fullmånen inte har någon påverkan alls på vare sig barnafödande eller vår psykiska och fysiska hälsa.Vissa forskare har tyckt att måndebatten är så tossig att de skrivit vetenskapliga motartiklar med namn som "Full måne - tomt huvud**

Så ni som jag som har kort kvar till förlossningen. Berätta gärna i natt eller i morgon hur ni haft det genom natten.

• Svar på tråden Fullmåne i natt!!!!!
  • April Mamma

Jag födde när det var fullmåne

• Bubbilub

Min kollega från Indien sa igår att indier brukar säga att det föds som flest barn vid fullmåne. Men han trodde inte själv på det.

• michiagnes

Jag är iofs inte gravid men jag sover alltid dåligt när det är fullmåne liksom min mamma.

• MammaFia

Vet inte hur det är med antal förlossninga, men båda barnen sover urtaskigt när det är fullmåne. Den ena har inte somnat än å den andra har somnat å vaknat flera gånger.

Lycka till med kommande bebis

*Ät inte snö som blivit gul*
  • Fille Fjonkan

Jag sätter mitt hopp till denna fullmåne. Ännu känner jag inget, dock...

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, BF+3
  • vonx

ska nog ge mig ut i fullmånens skära för att se vad som sker..

som sagt så tror jag på detta..

• vonx

Hade passat utmärkt att det hände i natt så Sambon jobbar natt 30 min hemmifrån och min mor e på kurs 60 mil bort hehehe
    Kan inte bli bättre....

• mysmamman2

ja nått speciellt och mystiskt är det när det är fullmåne... menar det att folk reagerar SÅÅ olika....

min bebis är helt VILD ikväll.... kanske den vill bestämma sig för att komma UT!

hoppas fullmånen kan påverka min lilla bebis då... hihi 9 dagar kvar så man vet ju
    aldrig, kan ju alltid önska och hoppas!

SOV GOTT om ni kan inatt =)

bf 11 februari
  • Splach

därför det är hel livat i magen?

• vonx

*suck* hepp här sovs det bara sååå dårligt i natt.
    Jag och hunden han suckat i kapp poch vridit och vändt ossmen inge bebis känningar...

Svar på tråden Fullmåne i natt!!!!!