• snorvan

Katterna har helt plötsligt blivit ovänner :-(

Jag har tre små älsklingar här hemma (katter alltså) en som är 4 år, en 3 år och den sista 1,5 år.
    Vi bor i villa på 155 kvm och katterna har fri tillgång till en stoor kattgård i trädgården som de kommer till genom en kattlucka när de vill...Det har fungerat jättebra och de har varit vänner tills för några dagar sedan. Det har alltid varit lite bus och småbråk speciellt med den minsta och busigaste, men nu är det riktiga JÄTTEFIGHTER!!!! Håret ryker, lillen är blodig om nosen och alla tre bråkar, men oftast två i taget. Märker inte att det är någon särskild som startar bråken, de verkar liksom allmänt ilskna och sura...Jag är gravid i vecka 29, och undrar om det kan vara något som katterna känner av, eller vad tror ni? Varför denna enorma drastiska skillnad på humör??? VI gosar och ägnar katterna precis lika mycket tid som innan....Vad kan man göra, deras bråk gör både mig och sambon oroliga för katterna, men även över lilla pyret som beräknas komma i april...det sista vi gör är att göra oss av med någon av katterna. De är ju familjemedlemmar och tillhör oss. Gråter 

Lilla skrutt i magen, vecka 29...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 22:25:45:
    Alla tre är hankatter och kastrerade vid 6 månaders ålder...
  • Svar på tråden Katterna har helt plötsligt blivit ovänner :-(
  • snorvan

Någon kattkunnig som har en aning vad vi kan göra för att få katterna att sluta "ha ihjäl" varandra?

• sep mamma

Detta hände mina katter oxå ungifär..Har haft 3 st de har varit vänner i över 1 års tid. Så helt plötsligt blir en av katterna helt galen. Hon ger sig på de andra 2 skriker och fräser. Fick köra iväg henne efter ett tag till en kompis för att se om hon lugnade ner sig. Efter ett par dagar tog vi tillbaka henne men det gick inte. Vi va tvingade att hitta ett annat hem till henne. Jag förstå inte vad som hände men det gick inte att ha kvar katten.

• snorvan

Snyft...så sorgligt! Jag kan inte tänka mig att lämna iväg någon av våra katter, men vad gör man när de helt enkelt inte verkar stå ut med varandra? Det svåra är ju att vi inte riktigt kan urskilja vem av dem som startar bråken, det är liksom två i taget hela tiden...Har det lugnat sig för er nu då när ni lämnat iväg en katt?

Så konstigt när det helt plötsligt blir såhär, innan har de varit bästa vänner och gosat, småbusat och tvättat varandra....Jag fattar ingenting????!!!

• sep mamma

Jag man fattar inte vad det är som händer med katterna..
    Nu är det lungt och skönt här hemma. De andra katterna verkar inte sakna kattern.

Svar på tråden Katterna har helt plötsligt blivit ovänner :-(