Katterna har helt plötsligt blivit ovänner :-(
Jag har tre små älsklingar här hemma (katter alltså) en som är 4 år, en 3 år och den sista 1,5 år.
Vi bor i villa på 155 kvm och katterna har fri tillgång till en stoor kattgård i trädgården som de kommer till genom en kattlucka när de vill...Det har fungerat jättebra och de har varit vänner tills för några dagar sedan. Det har alltid varit lite bus och småbråk speciellt med den minsta och busigaste, men nu är det riktiga JÄTTEFIGHTER!!!! Håret ryker, lillen är blodig om nosen och alla tre bråkar, men oftast två i taget. Märker inte att det är någon särskild som startar bråken, de verkar liksom allmänt ilskna och sura...Jag är gravid i vecka 29, och undrar om det kan vara något som katterna känner av, eller vad tror ni? Varför denna enorma drastiska skillnad på humör??? VI gosar och ägnar katterna precis lika mycket tid som innan....Vad kan man göra, deras bråk gör både mig och sambon oroliga för katterna, men även över lilla pyret som beräknas komma i april...det sista vi gör är att göra oss av med någon av katterna. De är ju familjemedlemmar och tillhör oss.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 22:25:45:
Alla tre är hankatter och kastrerade vid 6 månaders ålder...