Åh, det var jättefint Jezzika!
Efter att ha varit och kollat på tapeter igen så har jag nog bestämt mig för flair-tapeten jag också, fast i brun med turkosblå blommor, bild finns på midbec.se. Vi vill ha det lite mörkare i vårt sovrum som enligt oss just nu är alldeles för ljust. Har funderat lite på att kombinera den bruna med just den som Jezzika har, men vet inte om det blir lite underligt. Vi har snedtak och sånt i vårt sovrum och dessutom ett fönster på ena väggen där det är högt i tak, och dörren på den andra så det blir inte många våder som är hellånga. Hoppas att det blir lite lättare av det.
Alternativet till att ha den ljusa med blomslingor till är en annan ljus tapet från samma serie som också har lite struktur men är enfärgad. Det blir kanske lite väl att blanda alla tre också.
Alternativen är:
När man kommer in så blir väggen till höger brun, det är en låg vägg och sänggaveln kommer att stå mot den väggen. De tre övriga väggarna blir i den ljusa tapeten utan blomslingor.Brun tapet till höger, den ljusa tapeten med blomslingor (som den Jezzika har) på resten av väggarna.
Den bruna till höger, den ljusa med slingor rakt fram, och den omönstrade ljusa på de andra två.Rummets form är så att höger och vänster vägg är låga, väggen rakt fram blir normalhög en bit på mitten och där sitter ett fönster. Dörren in till sovrummet är mittemot fönstret och där är väggen också normalhög. Rummet är lite avlångt så att de låga vägarna är kortare. Det är träpanel i taket som nu är träfärgad och vi har inte bestämt oss än om det ska bli helt vitt, eller om det ska bli laserat.
Men några dagar till har jag på mig att bestämma mig innan vi måste köpa.