Dumt resa under graviditeten??
Var till BM i torsdags på kontroll och berättade glatt att jag och två kompisar ska åka till Paris över en långhelg i början av februari för att fira att jag fyller 30 år och att jag därför behöver ett läkarintyg för att få flyga.
Jag fick en tid för läkarkontroll, men oxå en kommentar om att "Men de är väl inte gravida..?"...!! Som om det är korkat av mig att tro att jag skulle palla en resa över en helg i v.31-32 och att mina kompisar inte skulle ta någon som helst hänsyn till att jag är gravid..!! (Och inte jag själv heller då kanske?)
Jag mår för det första toppenbra (är nu i v.23) och är aktiv (promenerar, cyklar och tränar fortfarande Body Pump), äter ordentligt osv. Har inga som helst problem av att vara gravid förutom lite halsbränna (går att lösa och är alls ingen orsak att stanna hemma) och att jag har högre puls (vid ansträngning) på sistone (betyder att jag tar allting i mitt eget tempo).
Var är problemet?? Jag kan väl inte ligga i soffan och göra ingenting under hela graviditeten?
Vad tycker ni andra? Någon som varit med om liknande eller som flygit/rest bort sent i graviditeten?