Liten barnvagn för kortvuxen mamma
Hej
Jag / vi ska köpa en sittvagn, med mjuklift. Jag är väldigt kort (150cm), så jag undrar om någon har tips på bra vagn...alltså lätt vagn + liten och smidig....
Hej
Jag / vi ska köpa en sittvagn, med mjuklift. Jag är väldigt kort (150cm), så jag undrar om någon har tips på bra vagn...alltså lätt vagn + liten och smidig....
Jag är 160 cm och har en Emmaljunga crossway sittvagn med mjuklift. Funkar perfekt både för mig och min 170 cm sambo.
Hejsan...
Hade samma problem... Tittade och tittade på vagnar... Och jag måste säga... Jag syntes inte bakom en sk kombivagn...(HAHAHA)...såg jättetöntigt ut... Så efter många om och men så... blev det en Emmaljunga classic sportsittvagn med mjuklift, suffletten på just den vagnen är lite mer rund än den "sittvagnen" och ger intrycket av o vara mindre. Vet inte riktigt men tror att Emmaljunga är lite mindre än Brio...den är iallafall "smalare", om det är det som gör att den ser mindre ut. Vet inte hur Teutonia är men tror den är i storlek med Emmaljunga.
Hoppas du blir lite hjälpt av detta... Hmm, barnvagnsdjungeln är ett mysterium, men håll ut, du kommer o hitta den perfekta lösningen/kombinationen.
Susanne
Japp, som de andra säger här. Emmaljunga. Fast jag rekommederar Cerox. den är lite coolare.
Hej
Jag är 160 cm lång och vi har köpt en gesslein på Babyland. Vagnen är låg, liten och smidig. Den kan jag rekomendera.
Hejsan!
Tycker att du ska kika på en Teutonia som heter Mistral sport!
Den är låg, liten och behändig (sittvagn med mjuklift som kan göras om till åkpåse)
Den har ett praktiskt handtag som är ställbart också!! Skulle nog kunna passa dig!!
Du kan gå in och kika på återförsäljaren www.britax.se men det bästa är ju att kolla "live".
Hoppas du hittar någon du gillar!!
Vill också rekommendera Teutonia mistral sport. En jättesmidig vagn,med ställbart handdtag. Och hela vagnen är låg liksom. Men jag är 170 cm lång och min sambo 191 cm lång. Men min lilla syster som är kort kan mycket väl köra den också då handtaget går att sänka.
Brio Nova är ju rätt liten, välj till en mjuk-/hårdlift...
Jag är ganska kort själv och min sambo är inte direkt någon basketspelare och vi valde en Brio Nova. Ut och provkör alla olika modeller så kommer du snart märka vad du trivs med. Lycka till!
Testa en bugaboo också om du har möjighet, väldigt lätt, bebisen ligger rätt lågt, jag minns dock inte hur det är med styret, om det är inställningsbart. Vi funderade på en sån ett tag. Finns i Danmark och i Stockholm samt på nätet (www.bugaboo.nl för att titta och på pingpong för att köpa).
Hej!
Tack för era svar. ska ut och kolla lite på de olika vagnarna som n rekommenderar...den ska ju oxå passa till min man som är 180 cm lång....