• Falkor

Åka bort själv?

Någon som har åkt på semester själv och har några tips på vart jag ska åka? Maken kan inte följa med och jag vill åka bort några dagar eller max en vecka. Funderar på solsemester eller storstad men ni har kanske tips på något helt annat?
    /Falkor

• Svar på tråden Åka bort själv?
  • Mamman med två pojkar

Jag har varit på semester själv och då åkte jag till Rhodos och bodde på Fritidsresors Blue Star Dionysos.
    Rekomenderas varmt.

• Falkor

Tack för tipset!

Någon mer som åkt själv?

• Valeri

Något som är jättemysigt är att åka själv på SPA, typ Selma Lagerlöf. Testa på Yoga, skrattklass, mental avslappning, Pilates. Ligga och läsa, gunga till regnskogsmusik, basta, bada,promenera, äta god och hälsosam mat. Fantastiskt, man blir som en helt ny människa...För att inte tala om alla underbara behandlingar.

Vi ska till New York i vår och kommer lämna vår dotter som då är 1 år och 8 månader hos mormor och morfar. Det är första gången vi lämnar bort henne 4 dagar men vi känner att vi behöver vara lite själva och hon skulle inte tycka att det var roligt, tror jag. New York är nog en fantastisk stad, det ska bli jättespännande!

• Elli47

Jag skulle faktiskt också ha lust att åka nånstans ensam... tror nog jag skulle välja en storstad isåfall. London är ju alltid toppen!

• Bakeapple

Jag skulle också vilja resa bort själv! Låter härligt! SPA skulle nog jag satsa på, den ultimata avkopplingen! Inga barn, utan man kan bara vara och slappa helt själv och kanske kosta på sig någon behandling också.

• gavagai

Det beror väl på årstid också. Själv älskar jag att ensamvandra i fjällen (om du vill ha tips på annat än sol eller storstad ). Åkte dit första gången helt utan erfarenhet, och det funkade (men det funkar bättre och bättre för varje år, man lär sig av misstag).

• inze

Jag har åkt ensam rätt många gånger nu. Tycker det är så skönt att få vara med mig själv några dagar.

Jag har oftast åkt till nån stad och aldrig på solsemster själv men det mest bara för att jag inte är så förtjust i det.

Jag har åkt både till England (oftast London) men även inom Sverige (till Göteborg, Helsingborg och Västeråas av alla ställen) och tycker det är superskönt att bo på hotell och sedan kunna gå runt i egen takt och titta på saker, shoppa och bara sitta och fika och titta på folklivet.

Det som är tråkigast när man reser själv är att äta. Inte så kul att gå på fin restaurang själv så jag brukar äta på lite simplare ställen där det inte känns så konstigt att slinka in ensam.

• Elli47

inze

Håller med dig om att just matbiten blir det tråkigaste när man reser ensam... känns inte kul att sitta ensam på en restaurang. Däremot är det toppen om hotellet har room service så man kan beställa upp något gott på rummet och ta ett glas vin till!

Svar på tråden Åka bort själv?