• Lady Bling

Ni som haft vinterkräksjukan i år, hur länge var ni sjuka?

Nu härjar vinterkräksjukan i Sverige och jag började bli dålig i morse.

Ni som haft vinterkräksjukan i år, hur länge var ni sjuka?

Skriv också gärna om ni hade både diarre, magsmärtor och kräkningar eller om ni hade bara ett eller två av dom symtomen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som haft vinterkräksjukan i år, hur länge var ni sjuka?
  • Ellah

3 dagar, varav 2 var de värsta. Kände mig allmänt dålig, ingen apetit, kräktes några gånger men hade "kräkning på gång-känsla" hela tiden, diarré men inte magsmärtor direkt.

• Mirris

SOnen blev sjuk på onsdagmorronen o spydde halva dan o sov hela!

Jag blev sjuk fredagmorron o spydde 4 gånger.. sen blev sonen sjuk igen på lördagkvällen o spydde 1 gång (men det kan ha berott på godisätandet oxå).

Sen var vi krya.

Så en dag var vi nog sjuka! Men ont i magen lite längre.

• SandraLarsson

Jag har KLARAT mig hihihiiiii.
    *ta i trää*
    Krya på er alla andra!!

• Mirris

Det värsta var att det kom så hastigt på! Mådde illa i typ 2 sekunder o sen var det kört.

SOnen spydde på köksgolvet första gången.. o den sista gången på lördagskvällen så spydde han rakt i min tallrik! *blääää*

Inte så mycket diarré, men man var ju inte kanon i magen heller!

• Linny

jag hade nog inte vinterkräksjukan, för då brukar man vara dålig i 24-60 timmar..(det finns olika varianter, vinterkräksjukan orsakas av ett speciellt virus och är relativt ovanligt, annan magsjuka orsakas av bakterier och är mer vanligt) Jag och sonen var dåliga i 12 timmar. Men obehagligt och usch ändå!!!

• Sander o Loves mamma

Två dagar med kräks och diarré, sen allmänt dålig i några dagar till. Det tar ju lite tid innan man kommer ikapp sig själv igen.

• Lady Bling

Tack för era svar Ellah, Mirris, SandraLarsson, Linny och Sander o Loves mamma! Glad

Själv mår jag fortfarande dåligt, får se hur lång tid det håller i sig...

• emmizenma

Jag var spydde i 12 timmar.....Hade ont i magen 2 dagar.
    Sedan tog det nästan 3-4 dagar innan jag var på benen igen och kunde äta normalt.

• Flätad

Dottern på 10 månader kräkte i 3 dagar och hade diarré i 5 . Fick dropp på sjukhus till sist, och mår bättre nu. Mannen kräkte 1 dag och hade diaréer i 2. Själv hade jag ett par diaréer men inga kräkningar (pepparpeppar).Krya på er ni stackare som är sjuka!!!

• Lady Bling

Tack för era svar emmizenma och Yvonne76! Glad

Är frisk nu, men hade svårt att äta utan att få jätteont i magen i typ en vecka, var riktigt dålig kanske en halv vecka.

Svar på tråden Ni som haft vinterkräksjukan i år, hur länge var ni sjuka?