Finne i pannan
Bästa sättet att få bort finnar mottages tacksamt.
Nu har jag en jätteböld i pannan som nästan ser ut som ett litet horn. Inte nog med att det ser fult ut den gör skitont också!
Finns det ngn mirakelsalva?
Bästa sättet att få bort finnar mottages tacksamt.
Nu har jag en jätteböld i pannan som nästan ser ut som ett litet horn. Inte nog med att det ser fult ut den gör skitont också!
Finns det ngn mirakelsalva?
Jag testade lillans Inotyolsalva mot en finne en gång och det funkade bra. Hade på det över natten. Kan ju ha varit en slump men det kan ju vara värt att testa.
har inte den salvan hemma men ska nog införskaffa mig den. Tack för tipset!
Jag fick tipset att ta på tandkräm och det hjälpte migi alla fall och tandkräm har väl alla hemma. (hade över natten)
Hej!
Det enda som hjälper är väl tålamod, att inte pilla och att torka ut den..
Kläm inte då kan du få ärr..
Så på med tandkräm eller annan "uttorkande" salva.. Tandkräm är ju billigt och finns alltid hemma.. så det är ju bra.. och låt den vara..
Lycka till!
och att ha på över natten är bäst för det är då huden arbetar.. och det är mindre risk att du är där och pillar...
Jag skulle köpa Inotyol salvan i dag på apotekt och frågade apotekstanten vad som var bra för finnar. Då tittade hon på mig och sa att jag borde åka till läkaren för den satt på ett ställe där det kan bli farligt med en inflammation!
Så nu är jag jätterädd att jag ska bli förlamad eller nåt?
Men inte går man väl till doktorn med en vanlig finne?
Hon sa att om jag får minsta lilla feber eller om det känns konstigt måste jag ta läkarhjälp.
Jag blev helt paff och köpte bara en alsolsprit för att tvätta med.
Jaja, det visar sig väl om jag måste åka till doktorn.
Skiit finnne! jag vill helst inte gå till jobbet med den i morgon för den syns verkligen!
Förlamad är nog rätt extremt ovanligt att du skulle lyckas bli men jag hade kollat upp det om jag var du. Inflammationer är ju inte bra att få. Gå till farbror doktorn (eller tant).