• annie29

Tips på bra frisörer i Uppsala!

Tycker jag aldrig hittar nå bra ställe att klippa mig på i Uppsala,var några gånger på Estetica,men jag har inte råd att gå dit varje gång,dem är svindyra!

Nu tänkte jag färga håret,och det är ju ännu dyrare där!
    Så,finns det nån som har nå bra tips på nån frisör i Uppsala,eller runt Uppland?
    Som inte kostar runt 1500kr för att färga håret hos!
    Eller är det jag som är snål,får man räkna med att betala dem summorna för att färga håret?

Annie

• Svar på tråden Tips på bra frisörer i Uppsala!
  • Jambosana

Jag går till Veroncia på Hårmakarna (Sysslomansg.) Hon klipper jättebra. Jag klipper, färgar och slingar för 1000:- (2 ½ timme). Hair design ska vara rätt bra också (Dragarbrunnsg/St Olofsg.)

Tyckte inte att Estetica var prisvärda alls.

• blackbelt

Lilla klippet var det bästa stället när jag bodde där men jag flyttade för 5-6 år sedan. Angelica Fältskog tror jag frisören hette, den bästa jag någonsin haft! Salongen låg då på Sysslomansgatan 9. Lycka till!

• Mrs Smith

Jag känner inte till hur de andra frisörerna på Lilla klippet arbetar eller om de är duktiga, det är de säkert. Men om du ska gå till Lilla klippet akta dig för den manliga frisören som arbetar där (vet iofs) inte om han är kvar. Han förstörde mitt hår. Klippte det i en så konstig och ojämn frisyr, helt emot mina instruktioner att det fortfarande 1,5 år senare inte riktigt har blivit som det var innan klippningen. Låter kanske konstigt men så är det iaf. Blir förbannad bara jag tänker på det.

Jag kan rekommendera Jane &co i gamla polishuset (bra pris också), eller Another you i St Per gallerian (de är dock suuuper dyra)

• Plankis

avans klipp tycker jag är bra, 240 kr kostar det där för klippning

• brokig

Min syster bor i Uppsala och både jag och min pojkvän har klippt oss där ett antal gånger. Jag är jättenöjd med HairTeam. Det kostar (470 för långt hår enligt hemsidan ), men aldrig har jag lämnat salongen missnöjd. Frisörerna är kreativa och ger tips om man är idélös. Min bob var en idé från en av frisörerna där. Jag hade aldrig kommit på tanken själv, men gud så bra jag trivs i den. Jag vågar släppa loss dem helt i mitt hår och vet att resultatet blir bra.

Jag har varit hos andra frisörer där jag suttit på helspänn för att de inte ska göra något galet. Glamour slet sönder mitt hår en gång t.ex och en frisör nära Vaksala torg (ensam kvinna som hade den) tvättade inte mitt smutsiga hår innan hon klippte det och lät mig gå därifrån blöt i håret.

Jag tycker faktiskt att man får vad man betalar för i Uppsala. Har kompisar som klipper sig på Another you och Stil och Pancel och är lika nöjda som jag med sina salonger, medan Glamour, Nicolux etc är kända för att förstöra hår.

Min pojkvän har flera gånger klippt sig på Avans klipp och jag tycker det blir på tok för kort och helt emot hans ansiktsform. En bra frisör säger avråder kunden från en frisyr han/hon inte klär i.

• Trista

Själv rekomenderar jag salong Iwona Kaczyuiska på vaksalagatan 22, vid vaksalatorg. Hon klipper jätte bra och är otroligt nog och duktig frisör.

Att gå till Avans klipp är som att spela på lott man vet aldrig om det blir vinst eller nit. Fast det funkar om man har en enkel frisyr som inte är så avancerad.

Tur att man inte längre är fattig student och kan lägga lite pengar på klippning =).

• Bernermorsan

Jag har i ca totalt 10års tid klippt mig på Hair team. Aldrig varit missnöjd. Klipper mig hos Mattias. Kolla in deras hemsida så får du priser boka td etc.
    Prövat innan på ngr ställen men kunde aldrig slappna av. Klippte mig engång vid st per gallerian då det låg en trp upp HERREGUD hon klippte helt galet hade då långt hår klippte av överhåret vid öronen och lät resten vara kvar.
    Bodde i Gävle ett tag och aldrig hittade jag nogån som var i närheten av Mattias på Hairteam.

• brokig

Ypsylon: Mattias har jag aldrig klippt mig hos, kanske skulle boka in honom för nästa besök då Jag har klippt mig hos Sadaf, Diana och Anneli och tycker att de alla gjort kanonjobb med mitt ganska rejält bökiga hår.

• Bernermorsan

Mitt hår är också bökigt självlockigt och dant. Men han lyckas alltid få till det bra. Känner mig totalt trygg Säger bara gör som du vill för jag vet att det alltid blir bra och passar mig som person. Annars när jag klippt mig så har jag suttot på nålar och varit hyper rädd men inte när jag klipper mig hos Mattias.

• MsRahkonen

Finns det något ställe som både färgar och klipper till ett bra pris?

Svar på tråden Tips på bra frisörer i Uppsala!