thefish,
Vi tog med en del blöjor, för jag hade läst här på FL om en del barn som inte kunde ha blöjorna där, men på tesco finns ju en hel drös med olika märken även Pampers då. Men vi körde på deras egna märke MamyPoko eller hur det stavas, de var jättebra.
Om ni ska bo i Lamai så måste ni ta en taxi tyvärr till Tesco.. Det var ju inte så kul att åka taxi med barn utan babyskydd men men..
Vi hade ju med rätt mycket kläder till sonen men det fanns ju en hel del kläder på Tesco oxå, men dock inte så mycket för den åldern tyckte jag, var glad att jag hade med mig en del sånna här bodys med ben och ärm. Men det finns ju som olika ställ med massa kläder som man kan ha där som kostar typ 5kr
Vi hade med ersättning hemifrån och det var bra för det finns knappt nå sånt där, jag såg inget. Vi hade på flyget sånna här tetror. Men även en termos som flygvärdinnorna fixa i ordning så vi hade varmt när vi mellanlandade. Tog med nått paket välling oxå samt en grötkartong.
Vi hade köpt solskyddskläder och hatt till sonen oxå innan. Jag vet att det finns en UV filt man kan köpa och ha om barnet med.. Jag såg en mamma där med en son som säkert var 6 mån då, som vår son, som hon hade enbart i blöja under parasollet hela dagarna, och en dag såg jag hur röd han var över bröstet

han hade inte ens en hatt/keps på sig.. Medan vi klädde på sonen en heldräkt med hatt när han badade och annars med.. Inte så bra om de bränner sig liksom..
Jag har varit på ön 3ggr och varje gång har vi bott på Lamai Wanta. Det ligger alldeles vid havet och hotellet har en pool som ligger vid stranden. Det var bra när William var med tyckte vi och med solstolar osv.. man slapp alla dryga försäljare oxå för de får inte gå in på området. Dock blir havet rätt djupt på en gång och därmed inte så barnvänligt men jag antar att ert barn inte ska bada själv

Det är ju mer långgrunt i Chaweng.
På Lamai är det ju mer lung o ro än i Chaweng.. Vi tyckte väl att det passa med en liten med oss att bo på Lamai även då. Men om man var mer ute efter party party hade man väl valt Chaweng.. Men man kan ju ta en taxi eller bathtaxi dit och kolla. Det är ju mycket mer shopping där.
Vi hade en vagn med oss, en sulky i modell stadigare. Vår son är stor och vägde en hel del då och vi hade aldrig orkat bära honom hela tiden. Samt sov han så bra i vagnen. tex när vi åt mat och han sov i vagnen bredvid. Fast vi hade en bärsjal med oss.
Det finns rätt mycket aktiviteter runtom ön.. men man lär ju åka taxi då.. Men mycket kul att se!
har säkert glömt en hel del.. men fråga om det är nå mer! Kul att hjälpa till!