• April2005

Ont under revbenen

Hejsan!

jag undrar bara om det är någon annan som får onte under revbenen när dom sitter ner?
    Själv får jag ont på den vänstra sidan av bröstkorgen vid revbenen när jag sitter ner.
    Men om jag står upp så känns det ingenting.
    Vad är det som gör ont?

• Svar på tråden Ont under revbenen
  • cat40

om du e me barn så e d den lille som tar plats, d ommöbleras ju en hel del i magen när man blir me barn, så d blir helt enkelt dåligt om plats....när man sitter ner trycks ju allt uppåt, vilket släpper när man ställer sej upp, ibland kan det helt enkelt kännas som om man får "slut luft", kram kram å god jul

• ccamilla

Jag har också ont, fast vid mitt högra revben. Känns som ett blåmärke innifrån. Fast jag är bara i V.18 (i morgon), så inte kan det väl vara att den lill* tar så mycket plats än, eller?

Kram å go jul på er!

Camillla

• LAA

Jag känner av det emellanåt både när jag sitter och när jag står, fast oftast på höger sida. Men med tanke på vad som händer i magen (och det är ju en hel del) så tror jag det är fullständigt normalt.

• Titania

Jag känner också av det ? ont i sjätte bröstkotan på höger sida när jag sitter ned. Var hos en sjukgymnast som sa att det var vanligt bland gravida trots att man inte vet riktigt varför det blir så. Hon sa att det var en nerv som kommit i kläm. Värme och TENS-behandling har lindrat smärtan något.

• tessanzita

hade lika dant, och det visade sig att barnet inte vänt på sig,så fick försöka vända barnet men det misslyckades, så blev man snittad,behöver ju inte va så men kolla iallafall....mvh tessan

• Nana 24

Det är med största säkerhet din lille bebis som ligger och trycker emot revbenen där du har ont, min hade en period då den låg på samma sida och jag hade fruktansvärt ont i revbenen, men barnmorskan sa att det var "bara" bebisen som låg där

Svar på tråden Ont under revbenen