Lite väl vidskeplig?!
Är det möjligt att min dotter kom hem till oss för att vinka hhejdå, i en flugas kropp?!
Jag har stött på många flugor, men aldrig en tam. man slog efter den till en början... men den flög inte iväg...istället klättra den upp för mina fingra och armen och satte sig på min axel....
om jag och hennes pappa gick från tex köket till vardagsrummet... så följde flugan med oss till de rummet där vi befann oss i, när vi gick o la oss, så följde flugan med oss in i vårat sovrum.
Men den var inte alls så där irriterande som flugor brukar kunna vara, den surrade inte i våra öron etc... den bara satt där uppe i taket mitt emellan våra huvuden, fast den satt i taket så vi kunde se den då vi låg på rygg....
denna underliga fluga bodde hos oss i 3 veckor.... och efter begravningen var avslutad så var flugan borta men en dag... då vi gick till hennes gravplats, detta var första dagen , då stenen äntligen kommit på plats... när vi kom dit satt en fluga mitt på stenen... sen bara försvann den i tomma intet... jag såg aldrig att den flög iväg eller så, den bara försvann...
ibland, får jag en känsla att "vissa" flugor det kan vara våran dotter som är på besök igen, så då vågar jag inte slå ihjäl dem....
"jag vet fånigt och kanske lite väl vidskepligt..."
är det någon annan som varit med om nåt liknande, då någon gått bort....