• Signatur

Hur mycket sover ni?

Själv sover jag lätt minst 12 timmar per dygn. Är det någon mer som är en sömntuta?

• Svar på tråden Hur mycket sover ni?
  • humran

Jajamensan, sover 3 timmar efter jobb varje dag och sedan hela natten. Ska bli skönt med jullov...

• Maria o

Om jag fick chansen att sova så mycket skulle jag lätt kunna sova 12 timmar i sträck..=)

• cissy

8 timmar räcker. Var nog trött särskilt i början men har ändå inte kunnat sova mer än max 9 timmar. Somnar aldrig före tolv. Kanske är jag konstig...

• Tinagumman

ha ha då är jag tvärt emot här då :) jag kan inte sova alls.. i natt har jag sovit mycket.. ca tre timmar i sträck, varit vaken två och sovit två igen... ungefär som en bäbis :)

• Manju

Jag har sovit 10h varje natt, men nu har jag börjat vakna kl. 4 varje natt och ofta har jag svårt att somna om. Jag tror jag försöker ställa in mig på nattamning. Jag vilar mycket på dagarna också.

• Anknys

14 timmar är inte svårt att ligga däckad... Men oftast tvingar jag mig upp, då har jag sovit 10-12 timmar.
    Att man kan bli så himla trött!!!

• sambima

Helst 12/natt och sen 2-3 mitt på dagen...

Men det brukar bli 10-12 per natt och om jag har tur några timmar på dagen också. Älskar att sova!

• Snyltan

Jag sover nog oxå ungefär en 10 timmar varje natt. Men somnar aldrig före tolv. Det var mest i början man va trött på dagarna.

• Bubbelbi

Sover ca 9 timmar på natten men vaknar då 2-3 ggr för att gå på toa eller för att pyret sparkar och väcker mig. Tror som Manju att kroppen börjat förbereda sig på att vakna några ggr/natt. Försöker vila en halvtimme-timme på dagen om det går.

• Marre66

Sover väl c:a 8-9 tim/natt, vaknar dock med ungefär 1½ timmes mellanrum för toabesök och ändra ställning - svårt att hitta nån riktigt skön sovställning nu (v.38).....
    På dagarna sover jag max 1 timme, om något alls. Försöker i alla fall ligga och vila litegrann.

• Alicia05sMamma

Har kommit in i en period nu då jag sover dåligt =(.
    Normalt behöver jag minst 8-9 timmar. Nu blir de 5-6 ca.
    Vaknar under natten av att man ska kissa, bara att vända sig i sängen *puh*, samandragningar, bebis bökar & stökar i magen, kan inte sova på magen längre =(, vilket jag alltid gör annars.
    Så de blir till att vila en stund varje dag efter jobbet.

/Linda v.28

• Tumbling down

Jag sover ca 8 tim/natt.. skulle gärna sova mer men man måste ju upp till jobbet också.. =)

• Heavenly Divine

Sover ca 8-10 tim men känner mig aldrig utvilad. Nu senaste veckorna har jag dessutom börjat sova riktigt dåligt och behöver gå på toa ett par ggr/natt. Fram tills nu (v29) har jag faktiskt klarat mig utan nattliga toabesök, men nu gick det tydligen inte längre =(

• koje

Jag kan sova massor men det är väl pga illamåendet. Är arbetslös så jag brukar ta en siesta mellan 9-12 passar på när barnen är i skolan sover hela nätter med fast det brukar bara bli mellan 24-06 är dödstrött när jag går upp

• esthelle

Jag sover ca 8 tim per dygn när jag arbetar (månd-fred) i bland tom 9 om jag somnar runt 21. På helgerna däremot kan det blir uppemot 12 tim, helt sjukt vad man är trött! Sover dock inte efter jobbet innan kvällen då jag ofta är hemma runt 17.30 i bland runt 16.30. MEN den 14/1 jobbar jag sista dagen innan BF som är 6/2 och då ska jag passa på att sova MIDDAG för man vet ju inte hur det blir framöver, vila är nog ingen dum idé i alla fall!
    /esthelle

Svar på tråden Hur mycket sover ni?