• miloli

hur varma kläder till bebis i maj?

Hej

Jag har bf 3 maj och undrar hur varma kläder nman behöver ha till bebisen då. Behöver man ytterkläder typ en tunnare overall eller räcker det med filtar och varmare tröjor?? Vädret kan ju vara väldigt blandat den tiden. Tacksam för svar o tips...

• Svar på tråden hur varma kläder till bebis i maj?
  • modestyonly

Av erfarenhet vet jag att man inte brukar vara ute så mycket första veckorna, då man har fullt upp med amning, men att ha vanliga kläder, en tröja eller så räcker nog! Det är ju varmare i vagnen än ute och man har ju filt eller täcke!! Om du köper en lite större fleecefilt kan du ha bebisen så den ligger i den, då kan man ta upp bebisen utan att den fryser om den blir lessen!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • snorvan

Jag har precis samma problem. Vi har BF 24 april, och det är ju så lurigt med vädret den tiden...Jag tror dock inte att vi ska köpa någon fleeceoverall som vi först hade tänkt...Det är ju snart sommar då, och det fungerar ju lika bra att ha en fleecefilt i vagnen och vira in bebisen i om man tar upp den utomhus. Så kan man ju klä på lite extra med strumpor och varma tröjor om det skulle vara lite kyligt.

Lilla skrutt i magen, vecka 30...
  • Kristin24

Har du en åkpåse så behöver du ju bara en varm tröja till bebisen, det är ju vår då
    Overall är nog onödigt.

Go och glad Kexchoklad
  • rosalin

Vi har också samma problem. Bf 23 april. Jag har fått en liten fleaseoverall av en kompis och så har mamma sparat min gamla vinteroverall (jag är född i november) så den tänkte vi också använda om det behövs. Det är ingen tjock overall alls, så skulle man haft den på vintern hade det behövts något extra lager under.
    Tänker att det kan vara bra att ha något varmt plagg, barnet ska ju inte bara vara i vagnen när vi är ute. Vi åker mycket bil och då åker ju barnet babyskyddet.

• Pyrets mamma

Min dotter är född en 7:e maj.

Vi hade en fleccetröja till henne. När vi var ute låg hon oftast i vagnen nedbäddad i liften och där hade vi en filt.
    Om man har barnet i babyskyddet går det ju att lägga en filt över bebisen.

Svar på tråden hur varma kläder till bebis i maj?