Hej Sudden!
Denna graviditet har jag inga direkta smärtor, lite "mensvärk" på kvällen, det är allt. MEN, när jag var 16 år blev jag gravid av misstag och hade otroligt jä..a ont i magen en natt, åkte in t KK-akuten på morgonen och träffade läkare som undersökte noga, inget fel! Helt normalt!
Det är så mkt som händer inne i livmodern den första tiden så att man får ont är tydligen vanligt.
När jag berättade för min mor på kvällen (hade sovit hos pojkvännen, hon var tvungen att betala räkningen), sa hon oxå att det var normalt m värk som knivar, hon väntade då sitt FEMTE barn och kände igen symtomen från alla graviditeter och vi har alla växt upp friska och "normala".
Kan tillägga att jag gjorde abort veckan efter så jag vet inte om min graviditet skulle förlöpt normalt men det läkarna såg då var iaf en normal utveckling av ett embryo på 6-7 veckors ålder.
Vet inte om denna långa historiska minnesstund kan hjälpa dig i din oro nu.
Värktabletter kan jag inte rekomendera men värme, lite massage och avslappning brukar kunna lätta lite på smärtor tycker jag generellt så prova det, kan ju faktiskt lindra lite.
O du, ett JÄTTESTORT grattis t graviditeten
Kram!