Blondera slingor i "torrt" hår?
Jag är jättkluven:
Jag är sådär "mellanblond", alltså, tråk-blond... Om vintrarna blir håret lite mörkare och ser ännu tråkigare ut. På somrarna med solkyssta slingor tycker jag verkligen om mitt hår dock.
Men, problemet är att jag har ganska "sprött" hår pga att det är jättesjälvlockigt. Det ser riktigt fint ut om jag fönar/platttångar det, och jättefina princess-lockar om jag låter det självtorka med någon vårdande "topp-bindnings-produkt" i. Oftast har jag det självlockigt för det är snabbast, och ofta krullar det till sig om håret blir fuktigt efter plattning...
Är jag trött sätter jag bara upp det i en "knut", för tom om jag ska ha svans/tofs måste jag "fixa"/platta det innan, annars ser det inte klokt ut.
Min fråga är nu: Ni som känner igen hårtypen eller kan mycket om hår:
Hur skulle mina lockar påverkas om jag blekte (relativt många alltså) slingor? Skulle det BARA bli fnas och tråkiga lockar - tappar dom sin spänst om man bleker håret för mycket.
Alltså jag ska inte blondera mig, och vill inte ha kritvita slingor, men mera blonda än cendre liksom. På somrarna när det är ljusare märker jag att lockarna dras ut lite - är det för att hårstråna blir tunnare eller?
Tacksam för alla svar, även vård-tips och produkter som passar... Thanks you all!