• ict

Läppstift

När använder du läppstift? Jobbet- vad jobbar du med? Privat- mest om du är ut och handlar kläder osv..?

Tycker du det är ok eller inte att sminka "hela" (inte bara ex.vis mascara) ansiktet- men inte ha läppstift/glans?

Fråga mig inte varför jag undrar sånt- det bara blir så ibland.

• Svar på tråden Läppstift
  • CherstinBovington

jag brukar ha läppstift, men hudfärgat, färgen bare ifrån make up store. annars brukar jag sminka hela ansiktet, foundation, puder, ögonskugga hela kittet och ha nakna läppar. då ha jag lite foundation på de så de blir bleka.

• AmandaPitkänen

vääääldigt sällan jag har läppstift, däremot läppglans gillar jag, helst i nån blek ton (eller ljus).

• ict

Ok.

Tackar!

Funderar lite på att ev skaffa läppstift/glans.

Var in och kollade på ett ställe där de hade en färg jag gillade för ett tag sen- slutsålt.

Jag har sett att många har antingen helt utan något på läpparna- eller något i hud ton...är kansek "poppis" nu då.

• Banana82

ytterst sällan, även om jag anvönder hela kittet av smink så använder jag oftast bara lysyl på läpparna, men de har ju färgade lypsyl nu som man kan ha också

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • ict

Jag använder "den där gröna" från apoteket...den glänser liiite också!

Var det mer vanligt med läppstift/glans för ca 5-10 år sen..?

• Nyfiken gul

använder INTE läppstift...

Jag använder konturpenna för att fylla i mina läppars konturer - fyller sedan i med läppglans i matchande färg.

upplever att detta sitter bättre än läppstift, hur mycket puder man än använder för att fästa läppstiftet...

• Emelie 1987

Jag går ingenstans utan mitt röda läppstift.

En man, två barn, tre älsklingar
Svar på tråden Läppstift