• Anonym (anna)

tvåa eller trea?

Skall bli ensamstående och söker intensivt efter lägenhet i Göteborg. Med tanke på priser så verkar det luta åt en tvåa för mig och dottern. Alternativt en vääldigt liten trea. Vilket hade ni valt? En liten trea där "sällskapsdelen" (kök + vardagsrum) är mindre men där ni får varsitt sovrum eller en tvåa där t.ex v-rum är såpass stort att man får in ett matsalsbord, mer praktisk hall ets men där ni alltså får dela sovrum med barnet. Nån som har erfarenhet av att bo i tvåa resp trea med barn?

• Svar på tråden tvåa eller trea?
  • Längtar efter en liten

Jag vet inte faktiskt. Vad ligger hyrorna på,på lägenheterna?`

Ett exemperl

En 2:a på 78 kvm 5300 kr/månaden eller
    En 3:a på 110 kvm för 5600 kr/månaden och ligger dessutom närmare stan.

Ja då utan tvekan skulle jag tagit 3:an

Vi är gravida
  • Miiiaaa

Jag hade valt en trea! Helst med klädkammare! Det är skönt att ha varisna rum!

Nu har vi inga barn, men jag skulle aldrig kunna bo mindre i en trea, ett extrarum är guld värt.

Vår trea är på 66 m2. Alltså väldigt liten, men hellre det än en stor tvåa!

• Miiiaaa

By the way: Vår trea kostar 4100/ Månad.

• Anonym (anna)

det handlar om att köpa, dvs bostadsrätt så ytan kommer vara ungefär detsamma. Det jag inte kan bestämma mig för är om ett extra rum verkligen är värt all den mindre ytan i övriga delar av lght, t.ex bad, v-rum- Skulle verkligen älska o ha ett stort matsalsbord där man både kan äta middagar med många samt pyssla med barnet. samtidigt så vill jag kanske inte alltid sova bland leksaker... åh, alla dessa kompromisser. Kunde man inte vara stenrik istället.

• Lejån

En trea helt klart! Att slippa alla leksaker överallt är guld. Vi bodde i en tvåa tidigare och det är så mycket bättre när dottern har eget rum, även fast hon är liten. Men hon har ju SÅ mycket prylar!

• sophiie

En bostadsrätt är ju en investering. Så "slå på stort", och köp en trea. För inom snar framtid vill nog tösen din (o du me) ha ett eget rum..

• TjorveniSkåne

En liten trea med bra planlösning

Om det blir något nytt förhållande kommer du att uppskatta att barnet har eget rum...

Svar på tråden tvåa eller trea?