Varmaste vinterskor till en 2 åring (OBS, jag bor i norrbotten med -5 till-30)
Hej
Vilka skor anser ni vara de varmaste till barn runt 2 år..
Hej
Vilka skor anser ni vara de varmaste till barn runt 2 år..
Vet inte om dom är varmast, men vi har andvänt Kuoma i 2 vintrar nu och är väldigt nöjd.
+ att dom väger nästan ingenting.
Bor i Jämtland.
Jag bor i Norrbotten och tycker Kuoma är super bra !!
De är biligare att köpa i Finland om ni har vägarna mot IKEA.
Det finns 2 nackdelar med Kuoma. De är inte vattentäta och de stöder inte vristen tillräckligt.
Skulle vilja rekommendera GORE-TEX skor(typ Viking Igloo). Har ett par sådana som båda mina pojkar har använt i 2 årsåldern. De är varma och skall användas utan yllesocka. Vid slaskväder hålls fötterna torra.
Vår dagmamma slutade aldrig att skryta på skorna.
När de andra barnen frös eller var våta så var vår son torr och lagom varm.
Var köper man dessa märkena på skorna?
Jag bor i Finland. Här finns både Kuoma och Viking i vanliga varuhus.
Hej Igen
Jag har Kuoma till både flicka och mig, jag är jättenöjd, men flickan är alltid kall, jag har testat alla varianter på strumbkombinationer, ull o liknande..
Kanske är de i monsta laget nu o därför kallare, men jag tycker hon varit kall i dom den mesta tiden vi haft dom.
Jag antar att henne fötter ska ha något annat eller en rejälare storlek där jag kan lägga in en ullsula..Men det känns lite trist så här på sluttampen ett måsta köpa nya igen..
feather: har en dotter som oxå alltid har kalla fötter, köpte Reimas vinterkängor...helt suveräna!
Har Vikings goretexkängor till sonen även de helt OK!
Håller med jossefina.
Gore-tex skorna är toppen!!
Hade Kuoma en vinter men tyckte de var rätt värdelösa, speciellt med tankt på att de är rätt dyra. Mathilda var ändå kall om fötterna.
Kan även rekommendera Reimas vinterskor, de är vi hittills också jättenöjda med!
Heter de bara Gore-tex viking....tänkte ifall man ringer runt till affärer och frågar?
Jag har Kavat med ullsula och hemstickade ullsockor, fungerar perfekt. (Bor i Västerbotten så här blir också kallt, har -18 idag)
Ryns skoaffär har b.la Viking vet jag iallafall men vet inte om det finns uppe hos er...