• längtansmamma

vad gör bebisen när den liksom "vibrerar" i magen??

Min bebis gör något lustigt ibland, hela magen vibrerar på något sätt. Inte alls som vanliga sparkar och bökanden, utan det är som om den skakar jättefort på sig. Som en hund som skakar av sig vattnet liksom. Kan den röra sig så fort, eller är det svallvågor i fostervattnet som gör effekten? Har ni känt något liknande? Jag är i vecka 32+0 och det händer mer sällan nu än för ett par veckor sedan.

• Svar på tråden vad gör bebisen när den liksom "vibrerar" i magen??
  • Tefnut

Det enda jag kände förutom sparkarn var att min dotter hade hicka inne i magen....kan det var det?

• Viffy

Vill också veta för min bebis gör likadant. Är i v.31.

• Becka21

Våran bebis gör likadant.
    Tror det är när h*n rör mycket på sig eller nåt där inne.
    Är i vecka 27.

• Sara K

Jag känner oxå det ibland!! Har dock ingen aning om vad det är!

• libero

Precis så gör vår bebis också och jag har också funderat på vad den sysslar med. Är det inte hicka då?
    Är i v 35.

• LillaMy78

Min bebbe gör lika lusiga rörelser som din... och det är inte hicka.
    Vill oxå veta...

• AnnaGBG

Min fick fnatt ibland oxå. Det kändes som ett epileptiskt anfall! Jag frågade om det då och det var jättemånga som kännt samma sak. Och det är INTE hicka, detta känns mycket kraftigare och snabbare.

• Milda79

Jag känner också så ibland! Det är INTE hicka, det känns helt annorlunda. Just som du beskrev "en hund som skakar av sig vattnet" Men vad det är vet jag inte, kanske att bebben rör sig mycket och kraftigt?!..

• grekland

det är väl svallvågór vi känner kanske..hehe...

Svar på tråden vad gör bebisen när den liksom "vibrerar" i magen??