• eisa

Jag drömmer JÄMT om hus!

Vad betyder det? Någon drömtolkare i farten?

Jag går runt i stora gamla vackra hus som det ofta spökar i, men jag är inte så rädd för spökena längre.

• Svar på tråden Jag drömmer JÄMT om hus!
  • Mamisita

Kan tyvärr inte hjälpa dig men jag tyckte det lät roligt då jag aldrig drömt något liknande (tror jag) Tänk vad man kan drömma om olika saker (sådana drömmar som återkommer).

• pjuuh

Du skulle lagt inlägget under Psykologi istället. Inom psykologin finns flera olika riktningar där varje riktning skulle kunna ge dig totalt olika betydelser. T ex skulle en anhängare av Freud förmodligen ge dig nån slags barndomsrelaterad sexförklaring medan en psykolog med kognitiv inriktning förmodligen skulle ha en mer sansad och verklighetsförankrad förklaring som t ex att du helt enkelt längtar efter att få flytta till ett stort och fint hus. Typ

• eisa
    pjuuh skrev 2007-02-05 01:56:20 följande:
    Du skulle lagt inlägget under Psykologi istället. Inom psykologin finns flera olika riktningar där varje riktning skulle kunna ge dig totalt olika betydelser. T ex skulle en anhängare av Freud förmodligen ge dig nån slags barndomsrelaterad sexförklaring medan en psykolog med kognitiv inriktning förmodligen skulle ha en mer sansad och verklighetsförankrad förklaring som t ex att du helt enkelt längtar efter att få flytta till ett stort och fint hus. Typ
    okej haha
  • vagabond77

googlade, inget vetenskapligt men ändå.

HUS, se rivas: du kommer att råka illa ut genom någons skvalleraktighet. Se byggas: kärlek och ömhet väntar dig.

• eisa

Att köpa hus betyder att man inom kort kommer skaffa familj, att sälja hus betyder att man försöker smita från något.

• Runguska

Jag tycker attt du ska fundera på hur huset ser ut. Inom litteraturen har huset ofta ett symbolvärde som människan eller själen. Är huset ruttet så är människan där rutten och är huset ödsligt så känner sig människan ensam osv. Huset ger alltså en bild av ägaren utan att författaren behöver beskriva den.

Haha, litteratur är allt jag kan - tänkte ge dig den infallsvinkeln också.

Mitt liv är som den där säcken frimärken jag inte orkar sortera.
  • eisa

seroc har också hört nåt sånt husen är stora, imponerande ibland slitna ibland inte alltid gamla

Svar på tråden Jag drömmer JÄMT om hus!