• JOOP

mindre fosterrörelser vid fixering?

japp precis som frågan lyder, har era bebbar rört på sig mindre efter fixering?
    själv har jag haft en superaktiv bebis i magen tills i går, har lugnat sig betydligt...men känner fortfarande lite rörelser. hade ett så enormt tryck neråt i lördags och jag ser att magen sjunkit mer nu) är i vecka 38+2

• Svar på tråden mindre fosterrörelser vid fixering?
  • Victoria26

Jag vet inte, men jag har upplevt samma sak tror jag, min hade vänt på sig men var inte fixerad, sen igår så har det varit väldigt lungt, några buffar bara, jag ska till barnmorskan idag så jag ska fråga henne om det. Jag hör av mig

• MadDog

Har varit fixerad i 3-4 veckor nu. Är i v37.
    Är gravid med andra barnet, och han rör sig betydligt mer än första.
    Han rör sig nästan mer nu än innan fixeringen. Eller jag känner iallafall mer. Det är hårdare sparkar och rörelser.
    Kanske det var lite lugnare just i början efter fixeringen? Känner igen det du beskriver med ett väldigt tryck neråt och en egen känsla av att barnet fixerat sig. Tre dagar senare hos barnmorskan fick jag veta att han var fixerad.

• Lyndi

Jag tycker att min bebis liksom mer "buffar" nu än sparkar... förut var det mer ryckigt, nu känner jag ganska ofta när den trycker ut en fot eller rumpan åt sidan, medans den innan la hårdare sparkar och slag..

• lurksmulan

Min son fixerade sig runt v. 32 och efter det var det ganska lugnt, den där hysteriska discodansen uteblev. Men det är ju trångt också på slutet och det är klart att det är svårare att röra sig när man sitter fast med huvudet...

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Lebocarma

min bebis har legat nerår i snart 5veckor går snart in i v.35 jag känner mera att den buffar och slår inte som innan..och inte lika mycket..ibland är det en hand längre ner på magen eller en fot på revbenen inte bekvämt..

• Victoria26

barnmorskan sa att rörelsemönstret ska vara det samma, alltså vilka tidpunkter bäbisen för på sig men att man ska märka att den har mindre plats nu, och att bäsens rumpa kanske dras över magen mer än att man får sparkar

• Miasnuttan

Hmm... Svårt o svara på! Mindre rörelser blev det nog inte, men dom blev mindre häftiga. Istället för en karatekid så blev det armbågar o knän som for kors o tvärs över magen.

Mamma till Axel o5o92o, pyret i magen bf o7o9o1
  • pthegirl

BF+9 & den här bebisen är grymt vild. Har väntat sen v 36 att den skulle ha lugnat sig men icke. Lite jobbigt nu när det är ganska trångt. Iofs har den haft lite lugnare perioder imellanåt. Antar att bebis har koncentrerat sig på att borra ner sig längre ner i bäckenet då. Min förra bebis var inte så här rörlig i slutet.

• Mandy79

min lugnade sig efter fixering, de kan ju inte röra sig lika mycket av förklarliga skäl.
    trycket neråt var hemskt dagarna då den fixerade sig men nu känns ingenting är på 37+6 idag

• Oxen78

Läste senast igår att det är helt normalt att rörelserna minskar efter fixering!

Svar på tråden mindre fosterrörelser vid fixering?