Avundssjuk på bonuspappan
Är det någon som kan hjälpa mig med mitt problem?
Jag har två barn med olika pappor, min dotter blir 10 i höst och min son blir 4 i maj, har varit singel i 2 år. Precis innan jul träffade jag en ny man och i början gick det så bra med barnen och så. Nu har min dotter börjat sura, har skrivit brev till mig där det enbart går ut på att hon känner sig bortglömd, som en adopterad, att hon inte finns och att jag bara bryr mig om min nya. Det här är inte sant utan jag har försökt att göra henne delaktig i det mesta. I synnerhet blir hon upprörd (vilket yttrar sig i tystnad, cockerspanielögon och depressivt beteende) när jag säger att efter kl 20 är det vuxentid, då ska ungarna vara i säng och det har jag haft som ståndpunkt i flera flera år, nu gnäller hon över det dessutom springer hon på toa 3-4 ggr på kvällen och blänger ut mot tvn om vi sitter där. Uppenbarligen är hon svartsjuk och vill inte dela sin mamma med någon. Det är ju knappt hennes lillebror får ha mig. Men jag vet inte hur jag ska stå ut med denna tjurighet, tystnad och klängighet. Jag orkar inte mer, känns som om hon bara kan ta och flytta.
Hjälp....