Äter sten?
Varför äter valpen sten, är det något som fattas i hans mat eller är det bara någon idé han fått för sig?
Varför äter valpen sten, är det något som fattas i hans mat eller är det bara någon idé han fått för sig?
*Puffar*
Det är nog bara en idé, stoppa valpen från att göra det.
Min Viruz (som tyvärr inte finns nu längre, avlivad vid 12,5 års ålder) åt lite sten när han var valp och det slutade med inläggning på djursjukhuset. Stenarna stoppade upp i tarmarna men som tur är följde de med kontrasten ut efter röntgen.
Oki, var någon som sa att dom åt sten för att hjälpa matsmältningen...
Inga fler?
Min kompis vovve åt sten när han var liten.... varför det vet ingen.. men det slutade med en operation för att rädda hans liv....
Oki, har sett att han bajsat ut sten men tänk om det fastnar, usch...
Ja det var det det hände med min kompis vovve..... han bajsade å så... men inte några 'mängder' å så blev han tung...... kommer inte ihåg hur mycket dom plockade ur.... men det var rätt så mycket för att vara en liten valp....
Oki, jag som varit så glad över att han ökat så mycket i vikt sen vi fick honom. Kanske bara är en massa sten....
Du kanske ska kolla upp han hos vet???
Jag skojade bara angående vikten, han mår prima o bajsar som han ska... Men minsta lilla tecken på problem med magen så skickar jag honom givetvis till veterinären.
ok... hi hi