• Mathilda

använd stödstrumpor !!! ni som inte vill ha åderbråck

Hej på er alla blivande mammor!

Jag är tvåbarnsmamma. Vi fick barn 2004 och 2006. Första graviditeten hade jag inga problem alls med åderbråck på benen... men andra graviditeten kom det smygande och satte till rejält. AJ AJ vad ont det gjorde och vad fult med svullna ådror - åderbråck.

Nu har jag dem kvar (!)

I efterhand har jag fått veta att det är bra att förebygga med stödstrumpor när man är gravid, även om man inte har problem.

Nu får jag alltid gå med stödstrumpor och är sååå ledsen att ingen talade om detta för mig.

Därför vill jag tipsa er som fortfarande har chansen att låta de fula ömma ådrorna hålla sig borta.

Använd stödstrumpor! Finns att köpa på Apoteket. Har du inga problem räcker det med knästrumpor... de ser ut som vanliga sockar.. men lite längre bara. Nu på vintern är det ju inga problem alls att gå med sådana. De kan tyckas lite smådyra, men jag tror helt klart att ni tycker att det är värt det. Jag har testat flera andra stödstrumpor... men de är inte ens i närheten av att vara så bra som de man köper på Apoteket.

Bara ett tips från mig!

• Svar på tråden använd stödstrumpor !!! ni som inte vill ha åderbråck
  • Tola

jag hade jätte ont i benen efter en hel dag så jag var liggandes på kvällen.. det var tydligen ett tecken på åderbråck! fick det aldrig! jag hade stödstrumpor och dte var så härligt! och nu fonns det ju SNYGGA strumpor att köpa.. såg det i ngn annons:)

• Sunflower

TS, bara så du vet så kan åderbrock opereras . Så slipper du lida i all framtid  

• PuhFlickan

Jag bor typ i mina stödstrumpor, använder de jämnt, är ju såå skönt. Är i vecka 32 nu och kommer använda dem hela graviditeten. Jag började känna av att mina vader svullnade på kvällarna så sen dess har jag använt dem.

• PuhFlickan

Jag bor typ i mina stödstrumpor, använder de jämnt, är ju såå skönt. Är i vecka 32 nu och kommer använda dem hela graviditeten. Jag började känna av att mina vader svullnade på kvällarna så sen dess har jag använt dem.

• Engla82

Ska genast gå och ta på mig mina stödstrumpor och köpa fler imorgon. Tack, var precis den puff jag behövde!

• Engla82

Ska genast gå och ta på mig mina stödstrumpor och köpa fler imorgon. Tack, var precis den puff jag behövde!

• clay

Funkar det med fotbollsstrumpor?

• Jeladim

Apotekets stödstrumpor i bomull (finns svarta eller vita) är bäst. Mät dina ben på MORGONEN, smalaste på vristen och tjockaste på vaden +skostorlek. Det viktigaste måttet är VRISTMÅTTET, satsa på det i första hand, även om det innebär att de andra inte stämmer riktigt. Fråga personalen. Vik inte ner dem, fördela efter benet.

Om ni köper nån annanstans, kolla kvicksilvertrycket, dvs hur hårt de sitter! (Jobbar som sjuksköterska och ordinerar ofta stödstrumpor till patienterna) Jag använder mina jämt nu när jag är gravid, i vanliga fall också ganska mycket i jobbet. Jag har 4 par så jag inte behöver tvätta så ofta.

Lycka till!

• Catavento

Jag köpte ett par stödstrumpor på Apoteket och det står att man bör tvätta dem efter varje användning så att det håller längre.
    Vad gör ni?

• elin 83

Jag använder mina i flera dagar.
    Jag kan inte tvätta mina varje dag för då har jag inga att sätta på mig tillslut.
    Jag tycker att strumpbyx modellen är sämst dom bästa är dom i bommull.

• bella bella

Hej!
    Jag kan verkligen rekomndera att använda stöd-stey-up,de sitter mkt skönare än vanliga stödstrumpor.
    Jag sköljer upp dem i vatten varje kväll när jag inte använder dem mer och jag har två par som jag växlar mellan.

Svar på tråden använd stödstrumpor !!! ni som inte vill ha åderbråck