• Anonym (Orolig)

Hjälp! Fått som en xtra bröstvårta (öm ärtknöl)

Igår kände jag att det ömma som 17 i mitt vänsterbröst. Jag gick in på toa och kolla och då ser jag nåt som ser precis ut som en xtra bröstvårta. Den sitter på vårtgården precis under min bröstvårta och är som en liten ärta. Det gör ont o ömmar. jag tryckte på den för jag tänkte det måste vara en finne för jag är 22år och kan väl inte ha fått cancer. Det kom ut lite vitt.

Jag slutade amma för ca 6 månader sen och har sedan dess alltid fått lite mjölk under äl och mens i brösten. Jag sitter och väntar på min mens. Tänkte om det kan vara nåt med en körtel eller mjälk gång lr nåt??

Någon som vartit med om liknande.
    Bör jag bli RÄDD?

• Svar på tråden Hjälp! Fått som en xtra bröstvårta (öm ärtknöl)
  • Anonym (syrran)

Min syster fick en sån vid bröstvårtan när hon slutat amma. Hon klämde också ut lite vitt jox. Men hennes gjorde inte ont.

• Anonym (Orolig)

Syrran: Men det var inget farligt lr? Försvann den?

• Anonym (syrran)

Nej, hon har inte kollat upp det. Den är kvar, känns som en "gång" under huden typ, som ett rör säger hon. Antagligen en förstorad por bara. Men ring mvc om du är orolig.

• Anonym (Orolig)

Ingen mer med erfarenhet? Kan man få en finne på bröstvårtgården för den ömmar ju lika dant som en mega finne gör?

• mammamia1979

Det kan nog vara samma sak om jag hade och det trodde dom var en körtelinflammation. Jag fick en tid då jag skulle ta hål på den men den hann spricka av sig självt och sen försvann den. Den gjorde ont som f-n!

• Anonym (fyra)

Inte för att det har med den kvinnliga delan, men min man har fyra bröstvårtor och lider inte av det..
    folk tror inte det , men de blir hårda när de blir kallt.. liksom vanliga.. va annars kan det vara????

Såå kolla upp om du e "orolig",

• Anonym (Orolig)

Den är nästan helt borta nu!! Vad skönt det var nog en körtel som blivit lite inflammerad lr nåt.

• Anonym

Hade en sådan jag medtill vänster om riktiga bröstvårtan! Men den kunde jag klämma ur lite vitt ur som en finne typ o senförsvann den!

Svar på tråden Hjälp! Fått som en xtra bröstvårta (öm ärtknöl)