• Zandrita73

har kört fast med mitt vardagsrum....

Håller på att totalrenovera min 2:a. Det är galet mycket att göra och stora beslut att fatta! Kök & hall är jag på det klara med...men vardagsrummet...! *suck*

Min stil är rätt steril...hahaha...gillar inte krusiduller & rysch pysch....medaljongtapeter är inte min grej helt enkelt.

Till saken hör att jag ska dela av rummet för jag måste ha min säng där....så jag har planer på att ha ett schysst draperi mellan säng & soffa. Kom med ideer....tänk liten yta....med plats för soffa & tv endast!!!

• Svar på tråden har kört fast med mitt vardagsrum....
  • Yrslan

Är själv en riktig velpotta, tror du kan hitta vinterns tjocka gardiner ganska billigt på rea just nu..Ska du inte ha någon hylla som avdelare, eller skärm???

• Zandrita73

Är rädd att det stjäl för mycket golvyta då rummet i sej inte är alltför stort.

• Zandrita73

Är rädd att det stjäl för mycket golvyta då rummet i sej inte är alltför stort.

• Clio

Bygg upp sängen med köksunderskåp. Lägg mkt kuddar i soffan så att man får känsla av att det är en myshörna.
    Sätt annars upp en skärmgardinskena i taket och sätt tunna fina skärmgardiner (ikea har ju fina pappersliknande). Då kan du ju välja hur du vill ha det.

• Clio

Bygg upp sängen med köksunderskåp. Lägg mkt kuddar i soffan så att man får känsla av att det är en myshörna.
    Sätt annars upp en skärmgardinskena i taket och sätt tunna fina skärmgardiner (ikea har ju fina pappersliknande). Då kan du ju välja hur du vill ha det.

• Clio

• Siriva

Jag gillar iden att sätta upp panelgardiner som rumsavdelare. Det tar inte så stor plats och man kan skjuta för dem som man vill. Hemtex har (har haft) panelgardiner i bambu som blir mer "vägglikt" Jag toro också att det finns speciella gardiner som är tänkta som rumsavdelare men kommer inte ihåg var jag såg dem. Kanske kirsch?!
    Är det något annat som är svårt eller var det främst rumsavdelningen?

• Siriva

Jag gillar iden att sätta upp panelgardiner som rumsavdelare. Det tar inte så stor plats och man kan skjuta för dem som man vill. Hemtex har (har haft) panelgardiner i bambu som blir mer "vägglikt" Jag toro också att det finns speciella gardiner som är tänkta som rumsavdelare men kommer inte ihåg var jag såg dem. Kanske kirsch?!
    Är det något annat som är svårt eller var det främst rumsavdelningen?

Svar på tråden har kört fast med mitt vardagsrum....