• Ella174

Dr Hauschkas produkter, är de bra?

Jag är lite sugen på att prova Dr Hauschkas produkter. Har torr hy och använder nu Comfort Zone, men deras produkter innehåller ju den omstridda mineraloljan, och skulle gärna prova ngt som är utan...

• Svar på tråden Dr Hauschkas produkter, är de bra?
  • Tintomara

Jag har också torr hy och var nere på hälsokosten för ett par veckor sedan och köpte Dr Hauschkas rosencreme. Den är bra, men väldigt fet i början. De har en som heter kvittencreme som inte var lika fet som kändes bra också. Jag kan i alla fall rekommendera rosencremen, den fungerar bra på min hy.

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Ella174

Tintomara, fungerar rosencremen under make up också?

• Tintomara

Jag använder den som en vanlig ansiktskräm under makeup och tycker den fungerar bra!

Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • spiritsinlove

Grejjen med Dr.Hauschka är att du måste använda dem kontinuerligt under en tid för att förändra din hy. De funkar (för många) om man verkligen ger dem en chans, och dessutom tror jag det är bra att bara använda dem, o inga andra, i så fall.

• Ella174

Har köpt provkitet nu samt den tonade dagkrämen så nu ska här testas.

Använder ni den tonade dagkrämen?
    Behöver man använda svamp för att få den jämn?

• reserverad

Jag gillar Rosencremen pa natten. (vet att man inte ska ha den pa natten) Den fargade dagcremen var ungefar 1000 ganger for mork for mig. Jag har typisk ljus nordisk hy. Funkar den for dig?

• Ella174

Jag är ljus och jag tycker den tonade dagkrämen fungerar bra (jag kanske ser ut som en clown men jag har inte upptäckt det själv... ). Lade dock lite fuktkräm under för jag kände mig så himla torr i huden imorse.

På tal om krämer på natten. Har läst på en del ställen att Dr Hauschka propagerar för att man ska vara utan kräm på natten (inget jag är så pigg på...). Stämmer det, eller är det för speciella kurer?

• kutterduvan

har tyckt att Dr H.s produkter i allmänhet är bra. Har använt både rengöringsmjölken, mandelkrämsrengöringen, lermasken, båda sorterna av ansiktsvatten, rosencremen, kvittencremen, ansiktsoljan och ögonkrämen. Gillar inte lukten så mycket.
    Prövade först enligt konceptet att inte använda krämer på natten men det funkade inte för mig. Nu kompletterar jag med Dermanords produkter som jag egentligen gillar bättre, de passar mig tydligén. Neem schampot var inte bra för mitt hår med ljusa slingor. Det tog bort glansen i färgen. Slutsatsen är alltå att mina favoriter bland doktorns produkter är ansiktsoljan och mandelkrämsrengöringen. Rengöringen använder jag bara ibland, den dagliga rengöringen sköter jag med Dermanords Olivecleansing.Ansiktsoljan använder jag dagligen, den gör verkligen porerna mindre, men hjälper till med rosencremen om huden blir för torr.

Svar på tråden Dr Hauschkas produkter, är de bra?