• ict

"Kolla upp" någon.

Hur gör man för att kolla upp någon? Har hela personnr. Skatteverket? Nåt speciellt nr?

• Svar på tråden "Kolla upp" någon.
  • lilla tessan

Det beror ju på vad för info du vill ha..

• ict

Personen ska ev hyra lgh i 2:a hand.

• ict

jesgad

Ok...jag kan inte få lösenord där till min hotmail...har försökt.

• Kristian vill bli pappa

Ring polisen, belastningsregister.
    Ring skatteverket, deklarationer är offentliga.
    www.ratsit.se (om mailen ordnar sig)
    www.google.se/com (att googla någon ska inte underskattas)

Ironi och sarkasm. Sån är jag.
  • ict

Det man kan få fram på ratsit...är det samma som man får på Skatteverket? Ligger ratsit något/några år efter i sin uppdatering?

• Kristian vill bli pappa
    ict skrev 2007-02-05 17:46:11 följande:
    Det man kan få fram på ratsit...är det samma som man får på Skatteverket? Ligger ratsit något/några år efter i sin uppdatering?
    ratsit ger senaste deklaration i princip, tidigare kan man inte se - går inte att skapa en "historia".
    Ironi och sarkasm. Sån är jag.
  • Aquariana

skaffa en gmail-adress så funkar det med ratsit, www. gmail. com man kan köpa kreditupplysningar på ratsit om jag inte minns fel, man får alltså mer info än om man bara söker på en person

• fluff82

nu har jag märkt att ratsit inte har riktiga uppgifter alla gånger. man kan inte lita med hela hjärat på dem.

• Anonym

Jag ringde polisen och fick ingen hjälp med att kolla upp en annan person. Inga uppgifter lämnas ut ifrån belastningsregistret om det inte är du själv som söker.

• Bo Peep

Varför vill du kolla belastningsregistret?

• Tjimtjom

Du borde ju kunna be den tilltänkta hyresgästen ta med sig ett utdrag ur belastningsregistret.

Svar på tråden "Kolla upp" någon.