• juni05

barn i sollentuna?

Hejsan

Vi var så glada när vi flyttade till häggvik, sollentuna för ett halvår sedan. Superfint och med natur och sjöar jättenära och lekplatser i varje hörn, här måste det finnas massor med barn, va roligt!
    Döm om min förvåning när det aldrig, och jag menar verkligen aldrig! är några barn ute och leker i någon av de 5 lekplatser vi har i närheten.
    Jag är ute varje helg med mitt barn och leker mest hela dagarna samt på kvällarna efter jobbet innan det blev för mörkt. Och jag har träffat på barn i en lekpark totalt 3 ggr...

Jättetråkigt, nu undrar jag förstår varför det är så. Är det för att det inte bor ett enda barn i närheten?
    Nej det kan inte stämma, för jag har sett en hel del små barn med sina föräldrar fast i andra sammanhang än lek.
    Kan det verkligen vara så att föräldrar aldrig är ute med sina barn? Nej det kan jag inte tro. Fast var är de i så fall?
    hmmm, skumt.

Så, finns det något område i sollentuna där det finns barn? Jag vill bo i sollentuna men då helst i ett område där det finns barn som är ute och leker.

någon som vet?

• Svar på tråden barn i sollentuna?
  • AiramE

Jag bor i Töjnan och och trivs som fisken i vattnet. Det finns en lekpark i närheten här som kallas för Indianparken och där brukar det vara mycket barn och leka. På våran gata var vi nästan de första som flyttade in som var yngre och hade små barn men nu har det varit generationsskifte här och nu bor det flera barnfamiljer här med barn och det är jätte trevligt.

Svar på tråden barn i sollentuna?