• pjuuh

Gammal barnvagn, skillnad mot ny?

Jag har blivit erbjuden en barnvagn av en bekant som köpte den begagnad år 2000. Den var nog ett par år gammal då, säg två-tre år kanske. Så, om vi säger att den är 10 år gammal. Vad är det för skillnad mot för om man skulle köpa en begagnad idag med ett par år på nacken? Lufthjul, fjädring, vikt, annat? Vad kan du inte tänka dig att klara dig utan på en modern, ny vagn?

Jag vill mest ha en praktisk, och billig, vagn. Den här erbjudna vagnen verkar helt ok, den går in i bilen osv, men är det nåt jag inte tänker på här som ni vill dela med er av?

• Svar på tråden Gammal barnvagn, skillnad mot ny?
  • ebben

jag köpte en NY brio kombi år 1996,det var då 95s årsmodell......de sålde ut billigare.
    BRA! fin i färg inte noppig ,stabil o den absolut bästa vagn jag kan se i butiker......det finns ingen som min alltså! .....
    Har den än till sönerna födda-04 ,o -05!!

• TjorveniSkåne

Fördelen är att du betalar mycket små pengar för den. Många köper "fel" vagn för stora summor innan barnet kommer, ofta ser man först sedan vad som passar en. Om vagnen från 1990-talet någon dag skulle gå sönder har du ändå undvikit ett dyrt "felköp", och vet förmodligen vad som passar dig.

Om man vill ha vändbart styre eller roterbara hjul måste man köpa ganska nytt - men annars kan du säkert bli lika nöjd med den från din vänninna!

• pjuuh

Ja det känns ju inte givet att en svindyr, sprillans ny barnvagn måste vara bättre än en gammal begagnad. Man kan ju byta sen om det inte passar som sagt.

• I Love You Three

JAg hade turen att komma över en brio begagnat:) Den är från ca 98-99 någon gång och den är jätte fin, ser inte använd ut, tyget är jätte fräscht och den verkar hålla mycket bättre i tyg, färg dylikt än de nyare vagnarna:) Jag är jätte nöjd.. oftast är inte nytt alltid bäst så jag tycker du ska köra på den från din vännina:)

• Angelicaa

Fick en av min syrra som e från 2000. DOm används ju inte så mkt så den ser ut som ny. Tänkte att jag kan lägga pengar på en ny sulky lr nåt sånt sen när man inte använder denna längre, ist för att skita i den bara för å ha d senaste.

• sjögurkan

Hej!

Har också fått tag på en begagnad vagn från ett kompispar. Den är jättefin och ser oanvänd ut. Den är minst sex år gammal, men har lufthjul och jättebra fjädring. Är jättenöjd. Självklart är det ju roligt att få köpa nytt, men dom pengarna kanske man kan lägga på något annat skoj till bebisen som man annars tänkt avstå ifrån.

• knodden och vi

Jag har en brio liggvagn som jag köpte ny när min dotter föddes 96. Använd i ca 7 månader ser ny ut, jag har ändå köpt en ny vagn till bebben som kommer i mars. Ångrar mig, min dotter vill nu att den nya bebben ska ligga i hennes vagn. Jag går här hemma o provar bägge vagnarna o den äldre är absolut inte sämre.

Svar på tråden Gammal barnvagn, skillnad mot ny?