• Mamma Mysig

Varför dricker han inte vatten inne?

Min vovve vill bara dricka i vattenpölar, inne dricker han aldrig nästan,

VI har 3 skålar med vatten , en i plast en i rostfritt o en porslin, vi byter vattnet ofta, ibland har vi sparat det ett tag så det blir stående som en vattenpöl men inget hjälper

• Svar på tråden Varför dricker han inte vatten inne?
  • Maxelina

Hur har ni placerat vattnet? Han kanske inte vill ha den ex. vid fodret (vilket brukar vara vanligast att man har) prova gärna med ett annat ställe!

• mymlan1

Vad är det för ras på Er hund ? Har Ni haft honom sedan han var valp ?

• vagabond77

Min fars hund dricker heller aldrig vattnet ur skål. Han går alltid in till toaletten och puffar upp locket och dricker därur. Äckligt tycker jag. Men han dricker inget annat. En greyhound.

• Mamma Mysig

Han har två skålar vid fodret o en vid vårat matbord

• flixflax

Vissa hundar gör så. Vet en hund han dricker enbart direkt ur kranen. Min hund dricker bara om det är helt nytt vatten.

• Jan H

Våra hundar vill bara ha kallt vatten, vi har skålar utomhus. Åker vi någonstans har vi termos med vatten o isbitar.

• dekad

Kanske ni kan testa att ställa en av vattenskålarna i ett annat rum, där han är ofta? Han kanske inte vill ha vattnet så nära sin matplats.

• Mamma Mysig

Han får bara vara hallen o köket, så han har en vattenskål i varje rum,

Funderar allvarligt att ställa en på¨trappan ute också,för det kan ju inte vara nyttigt att dricka ur skitiga vattenpölar

• Skärgårdsfru

Jag vet faktiskt inte hur det är med hundar men jag vet att katter kan vara kinkiga om vattnet känns för rent. Katter har så bra luktsinne att de lätt känner lukten av kloret som vi tillsätter i vårt vatten. Därför går dom gärna och dricker ur vattenpölar, diken osv. Det borde ju kunna gå att appliceras på hundar också

Svar på tråden Varför dricker han inte vatten inne?