• Balouu

Själv betala för IVF??? Vilken klinik kan ni rekommender i Malmö, Curakliniken eller IVF-Kliniken Öresund?

Hejsan!

Jag och min man har försökt bli gravid i över ett års tid nu och jag lyckades bli gravid men det slutade dessvärre i MA när jag var i vecka 8. Sen dess har vi "legat" i rejält och jag äter även Pergotime eftersom jag inte har någon ägglossning, men vi har ändå inte lyckats.

Nu till saken. Vi funderar på att själv bekosta IVF av en och en annan anledning. Jag vet att det finns två bra kliniker i Malmö, Curakliniken och IVF-Kliniken Öresund. Vilka av dessa två kan ni rekommendera och varför rekommenderar ni just denna? Som sagt. Det är mycket pengar och vi är mycket måna om att det blir bra. Sen är det inte sagt att vi blir gravida, men det är ju en risk vi är villig att ta.

Hur många försök gjorde du/ni innan ni blev gravida?

Har ni några andra rekommendationer eller tips så tas dessa tacksamt emot!!

Ha en fortsatt trevlig kväll och kram på er allesammans

• Svar på tråden Själv betala för IVF??? Vilken klinik kan ni rekommender i Malmö, Curakliniken eller IVF-Kliniken Öresund?
  • ChokladRosen

Varför inte invänta landstingsbetalada?

• Loppeloppan

Min röst ligger hos cura av den självklara anledningen att de hjälpte oss att få vår fina grabb som nu är 2½ och vår flicka som väntas anlända om en månad. De är superduktiga och tar verkligen väl hand om "sina" par. Sonen blev till på andra försöket och dottern på första (om man räknar bort en avbruten FET).
    Lycka till!

• Maria73a

Ja, jag är ju väldigt nöjd med Öresundskliniken! Jag kan tänka mig att klinikerna är ganska likvärdiga.

Lycka till!

• Rose68

Hej. Min man och jag började försöka skaffa barn när vi var 35 år. Tiden gick fort och innan vi visste ordet av hade vi hållt på i 2 år.
    Eftersom vi var så pass "gamla" hade vi ju inte direkt tiden på vår sida.
    I stället för att ställa oss i kö till landstinget, bestämde vi oss för att gå direkt till en privat klinik och betala själva.
    Jag ringde till Cura i november-05 och i januari-06, alltså 2 månader senare var vi igång.
    Har man råd tycker jag att det är värt pengarna att betala själv.
    Jag har hit tills gjort 2 försök och blivit gravid bägge gångerna.
    Det har visserligen slutat i MF, men det är inget man kan lasta Cura för.
    Min röst ligger på Cura. Dom är proffsiga. Jag litar på deras omdöme. Vi har inte behövt kräva eller insistera på något. Dom har lyssnat på våra åsikter och följt våra önskningar.

• Stina 06

Vi har gjort tre (landstingsfinnansierade) försök på Cura. Blev gravida på försök tre. Vi är nöjda med Cura och har inget negativt alls att skriva om dem. Det finns två läkare på Cura, vi har träffat båda. Personligen tycker jag bättre om Pia än Per för hon berättar mer jämfört med Per som bara agerar utan att berätta fullt lika mycket. Övrig personal är trevlig, proffsig och hjälpsam, det råder en trevlig stämning på kliniken.

Ett + tycker jag är att man blir sövd vid äggplockningen, vet inte hur de gör på Öresund men det kan ni ju undersöka om du tycker det är vikitgt. Lycka till med ert val.

• Balouu

Oj vad många svar=). Vad trevligt! Ett jätte TACK för alla svar. Vi ska fundera ett tag till sen ska vi ta ett beslut.

Må gott!

• Fia30

Jag går privat på Öresund och jag är väldigt nöjd, de har trevlig personal och korta väntetider. Enda haken är att de inte har sömnmedel som rutin på ÄP längre men man kan få det om man ber om det.

Svar på tråden Själv betala för IVF??? Vilken klinik kan ni rekommender i Malmö, Curakliniken eller IVF-Kliniken Öresund?