• öppnalandskap

Är det skillnad på persienner och persienner?

Nu ikväll så ramlade en av våra persienner ner och nu så har jag bestämt att de skall bytas ut (gamla skruttiga ena från typ -talet säkert). Har ju hört att nya persienner skall vara SÅ dyrt, men har ju faktiskt sett någorlunda billiga både på IKEA, Jysk, Bauhaus(?) och likanade ställen. Har någon av er köpt persienner där? Hur var kvalitén? Är det några vi vill varna oss för som är bara skräp?

• Svar på tråden Är det skillnad på persienner och persienner?
  • öppnalandskap

Puffar på mig själv!!! Vet någon om STÅLIS persiennerna på IKEA går att hänga mellan/i fönstrena? Det står "för vägg och tak"???!!!

• öppnalandskap

Finns det verkligen ingen som har köpt persienner på IKEA? Puff puff

• Houston Dogg

vi har köpt träpersienner (körsbär) på harald nyborg. riktigt snyggt! jag kommer tyvärr inte ihåg vad de kostade. Vi har enbart persienner i köket- inga gardiner, blev en helt annan miljö i köket.

• Ida 84

Jag köpte billiga på Bauhaus, kom hem och satte upp dom. Slängde kvittot efter nån vecka och tre dagar senare gick de sönder.. Hade jag haft råd så hade jag lätt lagt ner mer pengar på nya med bättre kvalitet..

• Venusmannen

Persinennerna som säljs på IKEA, JYSK, byggvaruhus m.fl. är ju normalt avsedda för utvändig montering. Persienner för montering inuti fönstren är betydligt dyrare, och bestälas normalt från särskild installatör.

Svar på tråden Är det skillnad på persienner och persienner?