• SaramedM

Någon som varit i Mumindalen/Nådendal?

Vår dotters stora favorit är mumin och lilla my och hon pratar oavbrutet om att hon vill åka och hälsa på dom.
    Frågan är om det är värt pengarna?
    Vad tycker ni som varit där? Jag vill veta båa positivt och negativ.

• Svar på tråden Någon som varit i Mumindalen/Nådendal?
  • Pilla70

nu är det ett par år sen vi var där men jag tyckte det var bra där.
    Var där med min då 5 åriga brorsdotter. vi hade nog lika kul både hon och jag.
    inträdet var väl inte så farligt dyrt tyckte jag då.
    men det som var negativt var att mat och om man ville handla nån mumin grej så var det väldigt dyrt.

Men stället i sig och allt man kunde tita på och upplev var suveränt.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • menu

vi tyckte det var väldigt bra!
    teaterföreställning (varannan på svenska), mellan teaterföreställningarna blandade sig figurerna med publiken å gick omkring där på området i sina hus osv..
    man kunde gå in i alla husen. mysig ö. vi var då helnöjda, fast då hade vi inga stora förväntningar , sånt brukar ju vara övereklamerat..

sen bodde vi på nådendal spa, lyxigt å fint, inte direkt nått barnhotell men det fanns mycket barnfamiljer å de funkade fint, brevid hotellet finns en fin sand badstrand...
    å små biltåd som man kan åka ända till mumindalen med från hotellet, kul för barnen.

sen kan man besöka presidentens sommarställe, vi träffade tom henne på stan, gamla byn där brevid munindalen..

• menu

du kan skicka din mailadress på inboxen om du vill, så kan jag maila några bilder

• Cilla81

Hej hej
    Vi var för två sommrar sedan med min sambos son, då 3 år, dit och han var helt lyrisk av att få träffa mummintrollen och framför allt att få åka båt dit.

Jag tycker att det var väl värt pengarna, vi bodde på hotel i Åbo och det funkar jättebra eftersom det sedan går bussar ut till Nådendal som ingick i priset när vi bokade. Vi bokade en paketresa.

Har varit där tidigare oxå. Hade lika skoj då. Har rest både med Silja och Viking och tycker att Viking var det bolag som var bäst.

• SaramedM

Tack för era synpunkter, det lutar åt Nådendal i sommar!

• Lilla Trule

Vi var jättenöjda - var där år 2000, så det är ju ett tag sedan. Vi bodde i Nådendal i en lägenhet som jag tror var studentlägenheter under terminerna. Jättefint och prisvärt. Nådendal var för övrigt en mysig liten stad. Själva Mumindalen var helt ok, men det var väldigt mycket folk, men absolut värt pengarna! Ett bra semesterval!

Svar på tråden Någon som varit i Mumindalen/Nådendal?