• ChicoChica

Någon som flygit med British Airways?

Är dom bra?
    Får man mat på flyget?
    Hur är det med barn som flyger, får dom nåt att leka med?
    Film att se på?
    Finns det bebissängar?
    Hyr man dom eller lånar?
    Hur använder man dom?
    Är dom tillåtna till en viss ålder bara eller kan min 1½åring sova i sån?
    Ska man kotakta dom i förväg om man vill ha sån?
    Vi ska flyga mellan arlanda och bangkok så det blir en väldigt låång resa..

Hahaha va många frågor..
    *resefeber*

• Svar på tråden Någon som flygit med British Airways?
  • ChicoChica

okej det kanske heter flUgit inte flYgit.. Tänkte inte på det =)

• honeybee78

Jag har flygit med BA London-Bangkok (tur och retur) och de var väldigt bra. Utmärkt service och ganska gott om plats (om man jämför med vissa charterbolag). Vi fick mat på flyget och så fort man slog upp ögonen efter tuppluren var de framme och erbjöd något att dricka
    Tyvärr vet jag inget om bebissängar eller så.. men det borde finnas info på nätet tycker jag.
    Ha en riktigt trevlig resa (lite avis....)

• ChicoChica

Tack honeybee78! Det lät ju jättebra!!

• ALMTL

Har flygit BA till Vancouver, Boston och till Melbourne. Två flygningar har varit bra, fräsha plan trevlig personal. Men en flygning var riktig katastrof, gammalt och jättesnuskigt plan som vi tvingades nödlanda med TVÅ gånger, innan vi fick flyga med andra flygbolag hem efter två dagars förseningar. (fick två "världsbiljetter i kompensation. )

• ChicoChica

ALMTL - OJ! Men då får vi hoppas att snuskplanet är väck nu!! Dom andra ggrna lät ju perfekt!

• MalinI

Har inte flugit med british airways men generelt brukar sängarna vara upp till ett visst kg. Inte ålder. Om det är sådan vagga som finns att få. Upp till 10 kg tror jag. I bland brukar de finnas kuddar som man kan lägga på golvet till barn som är lite större

• ALMTL

Ja, de borde ha skrotat det nu...haha
    Nä, BA kan vara riktigt fräsht! Man brukar ha sin egna TV på deras långflygningar.

Låter underbart med en solresa!*rejält avundsjuk*

• MalinI

Just ja.. Ang sängarna brukar man få önska sen får man reda på ombord om det finns till en eller inte.

• ChicoChica

Åh tv åxå! Sweet!!

Ja nu går jag bara och väntar här.. 1 månad kvar ju.. :-/
    Måste försöka tänka på annat också annars blir jag väl trött på thailand innan vi ens ha kommit iväg..hehe
    Jag har tillochmed lärt min 1½åring att säga Thailand och Bangkok.. Hahaha..

Tack för alla svar iallafall!
    Kommer nån på nå mer så skriiiiv!! =)

• sherlock

Jag flyger enbart med BA numera, aldrig sätter jag en fot på Ryanair

British Airways är kanon, bra service, trevlig personal, man får ta mer bagage än tex ryanair, man får mat (även om det bara är en varm smörgås ) och drucka - även alkohol om man vill ha.

När vi gifte oss i somras så flög vi "hem" till engalnd med BA. Vi var för blyga för att be om en uppgradering men när personalen fick reda på att vi var hnygifta fick vi champage, varenda flygvärdinna gjorde sig till och kom och gratulerade oss. Kände oss som köndisar, helt fantastiskt

Britterna älskar barn så personalen borde se till att ni får allt ni behöver till barnen.

Svar på tråden Någon som flygit med British Airways?