• Rhona

Kliande bröstvårtor!?

Måste bara fråga en sak...
    Jag är gravid i vecka åtta och mina bröstvårtor kliar något fruktansvärt ibland, kan t o m vakna mitt i natten av att de kliar och nästan få lite panik... Dessutom "fjällar" jag på dem, alltså det lossnar hudflagor!
    Tror ni att detta har med graviditeten att göra eller har det någon annan orsak????

• Svar på tråden Kliande bröstvårtor!?
  • Lisis

Hej!
    Jag har haft samma "problem", är i vecka 26 och det kliar fortfarande från och till.

• Rhona

Vad gör du åt det då? Något tips?

• Magrat

Mina kliade också förskräckligt i början.
    Det är lite bättre nu, men det händer att de fortfarande kliar.
    Smörj in dem morgon och kväll. Innan du ammar kan du använda helt vanlig hudkräm.
    Själv använde jag en mycket lättflytande handkräm eftersom mina bröstvårtor är jättekänsliga så jag kunde inte smörja in en fetare kräm. Prova dig fram.

• Lena

Mina kliade också men det har givit med sig med tiden. Smörj smörj smörj!
    Lena v36+ 3

• Majälva

Mina kliar också något vansinnigt, inte precis varje dag, men ofta. Det kliar så jag går åt, ibland blir jag nästan tårögd av frustration för att det kliar så mycket och jag riskerar att riva sönder bröstvårtorna. De är ju dessutom så känsliga att jag knappt _kan_ klia på dem. Uptäckte häromdagen under brösten att det var små, små sårskorpor som efter skrubbsår av allt kliande... För mig hjälper det inte att smörja, det bara triggar en ny kliattack.
    Är i v. 35, det har varit till och från hela graviditeten. Visst beror det på graviditeten för den delen!

• eku

Mina kliar med! Värre under vissa veckor o inte så farligt nu men kliar av o till - spec på natten. Smörjer o smörjer men de är ändå torra. tar barnolja på kvällen men - man gnider ju av det så småningom mot täcket. Man skulle behöva göra en inpackning...ha ha

• Bruja del Verano

Hade samma problem för tills för någon vecka sedan, det kliade som tusan och blev narigt och till och med sårigt. Jag köpte bröstvårtskräm på Apoteket och tycker att den funkar jättebra. Kliet minskade betydligt och narigheten försvann också! Ett litet tips bara!

• golfaren

Mina bröst kliar men de är inte torra, så jag vet inte om det skulle hjälpa att smörja in dem....

• Pålli

Samma här, tycker det lättar om man smörjer, så det är väl bara att fortsätta smörja!

• Peppan

Mina kliar oxå och har gjort det får början. Nu kliar dom inte så ofta längre ( tack och lov) men när det väl sätter igång så är det nåt helt fruktansvärt. Jag blir alldeles narig på bröstvårtorna för jag kliar så på dom.

• Peppan

Mina kliar oxå och har gjort det får början. Nu kliar dom inte så ofta längre ( tack och lov) men när det väl sätter igång så är det nåt helt fruktansvärt. Jag blir alldeles narig på bröstvårtorna för jag kliar så på dom.

• Malin78

Jag smörjer med bröstvårtskrämen från apoteket, den är bra och det kliar mindre, tycker jag..

• Amaria

oj, det kan inte vara svamp? Fast det kanske är vanligare när man väl börjat amma... annars tipsar även kag om bröstvårtskrämen på apoteket, det var suverän under förra amningsperioden.

Svar på tråden Kliande bröstvårtor!?